مسافرين قسمت درجه دو هواپيماها در آينده اي نزديک ميتوانند همچون مسافران قسمت درجه يک، از امکانات فوق العاده اي بهره مند باشند. در اين طراحي جديد، هر صندلي در جلو و عقب، جاي خالي بيشتري دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، علاوه بر اين، بالاي سر هر مسافر يک محفظه شخصي قرار دارد و يک ميز کوچک نيز براي صرف غذا در مقابل او تعبيه ميگردد.

در بالاي صندلي هر مسافر نيز يک صفحه نمايش قرار دارد که فرد ميتواند به دلخواه خود محل آن را مشخص و برنامه هايش را تماشا کند.

يعقوبي که در دانشگاه مالزي تحصيل ميکند به خاطر طراحي اين نوع صندلي، سال گذشته جايزه ملي جيمز دايسون را از آن خود کرد.

به گفته او " استفاده از قابليت هاي اِرگونوميک در هواپيما اکنون فقط به عقب و جلو کردن صندلي ها محدود شده است. امروزه مسافران يک سوم پولي که ميدهند، فضا دريافت ميکنند. مشکل زماني در چندان که ميشود که مسافر جلوتر بخواهد صندلي خود را بخواباند. در اينصورت علاوه بر تنگي جا، ديگر نميشود از ميز غذا استفاده کرد. بايد راه حلي براي اين مشکلات پيدا ميکرديم."

در اين طرح جديد که "اِيرگو" نام دارد، امکانات مختلف توسط مسافر و از طريق يک صفحه لمسي، کنترل ميشوند. البته شايد اين امکانات براي راحتي مسافران قسمت درجه دو هواپيما مطرح شده باشند، اما با در نظر گرفتن اين مسئله که پس از نصب آنها قطعا قيمت بليط هواپيما افزايش خواهد داشت، بهتر است چنين قسمتي از هواپيما را درجه يک و نيم ناميد!







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار