سرپرست معاونت فنی اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: این اداره برای حمل 60 هزار قطعه ماهی قرمز به این استان در آستانه عید نوروز، مجوز صادر كرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی اكبر دلیرصحرایی گفت: مجوز حمل بهداشتی این تعداد ماهی قرمز توسط دامپزشكی استان روز گذشته برای دو متقاضی صادر شد كه آنان یك هفته مهلت دارند این محموله ها را از استان گیلان وارد كنند.

وی گفت: در صورت وجود متقاضی برای حمل بهداشتی ماهی قرمز به خراسان شمالی، دامپزشكی استان برای ارائه مجوز آمادگی دارد.

وی افزود: مجوز فروش ماهی قرمز توسط دامپزشكی استان پس از گذراندن مراحل قرنطینه صادر می شود تا از طریق فروشگاه های دارای مجوز در سطح شهرهای استان بویژه بجنورد عرضه شود.

دامپزشكی خراسان شمالی با همكاری شهرداری های استان پارسال برای 100 مركز فروش ماهی قرمز در سطح شهرهای استان مجوز صادر كرده بود.

دامپزشكی خرسان شمالی سال قبل برای تامین ماهی قرمز عید نوروز، مجوز حمل 140 هزار قطعه ماهی قرمز به استان را داده بود كه پس از گذراندن مراحل قرنطینه مجوز لازم برای فروش 70 هزار قطعه آن از سوی این اداره كل صادر شد.

سرپرست معاونت فنی دامپزشكی خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراكز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی از 15 اسفند خبر داد و افزود: این طرح با به كارگیری 64 بازرس بهداشتی در قالب 32 گروه اجرا می شود.

دلیرصحرایی گفت: هم اكنون طرح نظارت بهداشتی دامپزشكی بر مراكز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان توسط 18 گروه صورت می گیرد.

وی از شهروندان خراسان شمالی درخواست كرد در صورت مشاهده تخلف در مراكز عرضه فرآورده های خام دامی، موارد را به شماره 1512 این اداره كل گزارش كنند./س

برچسب ها: ماهی ، قرمز ، صدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.