عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان گفت: هم‌اکنون کشاورزانی که از سوی جهادکشاورزی، پروانه بهره‌برداری دارند،‌ می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «نازخند صبحی» تصریح کرد: امروز شاهد بیمه اقشار مختلف در جامعه با عنوان بیمه‌ی روستاییان، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالی‌بافان، آرایشگران، خیاطان، نانوایان و .... هستیم که خوشبختانه با تشکیل نظام صنفی کشاورزی، بیمه‌ی کشاورزان نیز جایگاه ویژه‌ای یافت، از این‌رو این مهم می‌تواند تضمینی برای آینده در سبد خانوار کشاورزان باشد.

وی، نداشتن پروانه‌ی بهره‌برداری و سند را سبب بی‌بهره بودن کشاورزان از خدمات بیمه‌ای دانست و گفت: این در حالی است که کشاورزانی که در زمینه‌ی دام و طیور، شیلات، تولید عسل و صنایع تبدیلی در قالب پروانه‌ی بهره‌برداری فعالیت می‌کنند، می‌توانند با اخذ پروانه‌ی بهره‌برداری از نظام صنفی و جهادکشاورزی، بیمه شده و از خدمات و مزایای بیمه‌ی تأمین‌اجتماعی و بازنشستگی برخوردار شوند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان ادامه داد: جهادکشاورزی به دامداران و زنبورداران، مجوز فعالیت می‌دهد، اما زارعان و باغبانان از مزایای بیمه محروم هستند.

صبحی افزود: کسانی که در حوزه‌ی کشاورزی فعالیت می‌کنند، هیچ تفاوتی با کسانی که در بخش صنعت کار می‌کنند، ندارند، از این‌رو کشاورزان نیز باید از مزایای بیمه برخوردار شوند، چون بیمه، تضمینی برای آینده آن‌هاست.

به گفته‌ی وی، پیش از این سازمان تأمین‌اجتماعی، کشاورزانی با مزرعه‌ی مکانیزه را تحت پوشش بیمه قرار می‌داد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز زنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون متولی‌های متعدد و شروطی برای این قشر در نظر گرفته شده است که امید می‌رود مسوولان برای برطرف کردن این مشکل در سراسر کشور توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشند تا کشاورزان نیز برای استفاده از مزایای بیمه تقسیم‌بندی شوند و بدین ترتیب، بلاتکلیفی بیمه کشاورزان برطرف شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها: کشاورزان ، زنجان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.