یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت : 6 درصد کودکان الرژی غذایی را در سه سال اول زندگی تجربه می کنند که 5/2 درصد آن شامل آلرژی به شیر گاو است .

دکتر محمد قرگزلو فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان یانکه واکنش های نامطلوب به غذاها شامل هرگونه واکنش ناخواسته بعد از خوردن یک غذا یا افزودنی غذاست گفت : از نظر کلاسیک به عدم تحمل غذا که پاسخ های نامطلوب فیزیولوژیک بوده و افزایش حساسیت به غذا که شامل پاسخ های ایمونولوژیک نامطلوب و الرژی هستند تقسیم می شوند .

وی با اشاره به اینکه آلرژی غذایی طی سه دهه گذشته افزایش داشته است افزود : به ویژه در کشورهایی که سبک زندگی غربی شده اند این الرژی بیشتر شده که به طور تخمینی در 5/3 درصد جمعیت آمریکا دیده می شود .

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی یادآور شد : تا 6 درصد کودکان واکنش های غذایی را در سه سال اول زندگی خود تجربه می کنند که شامل 5/2 درصد آلرژی به شیر گاو ، 5/1 درصد آلرژی به تخم مرغ و یک درصد آلرژی به بادام زمینی است .

وی تصریح کرد : اغلب کودکان با افزایش سن از آلرژی به شیر و تخم مرغ ، رهایی می یابند که 50 درصد این امر بین سه تا پنج سالگی رخ می دهد .

دکتر قرگزلو با بیان یانکه در حدود 80 تا 90 درصد کودکان مبتلا به آلرژی بادام زمینی ، اجیل ، یا غذاهای دریایی ، آلرژی خود را تا پایان عمر حفظ می کنند ادامه داد :  واکنش های نامطلوب به غذاها ممکن است ناشی از عدم تحمل باشد که بر اساس ویژگی های عملکردی غذاها یا پاسخ های ایمونولوژیک ناخواسته هستند ./ز2

برچسب ها: کودک ، آلرژی ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.