خانه باستان شناسان کشور امروز در خانه جلال آل احمد در محله سنگلج تهران افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، 25 آذرماه سال جاری در یازدهمین گردهمایی سالانه‌ی باستان‌شناسان ایران، محمدشریف ملک‌زاده رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به محمدحسین فرمهینی فراهانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری تهران مأموریت داد تا فقط در مدت «دو ماه و نه یک روز بیشتر» جایی را در تهران برای ایجاد خانه‌ی باستان‌شناسان آماده کند. 

بر اساس این گزارش از فرصت دو ماه، نه یک روز بیشتر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، یک هفته گذشت تا بالاخره امروز باستان شناسان صاحب خانه  شوند.

خانه پدری جلال آل‌احمد، نویسنده ایرانی در محله سنگلج تهران که پیش از این قرار بود به موزه جلال آل‌احمد و نیز خانه تشکل‌های اجتماعی ایران تبدیل شود، بر اساس تصمیم‌ نهایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به عنوان «خانه باستان شناسان ایران» ساعت 14 امروز به طور رسمی بازگشایی می شود.

برپایه این گزارش، با تاکید معاون رئیس جمهور خانه باستان شناسی ایران به منظور برگزاری مستمر نشست های تخصصی و هم اندیشی میان باستان شناسان در شرایطی افتتاح می شود که باستان‌شناسان و کارشناسان در خصوص لزوم تشکیل خانه‌ای برای باستان‌شناسان تردید دارند. 

جای سوال است که آیا تشکیل خانه باستان شناسان کشور کمک خواهد کرد که براساس گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدانیم چه داریم و کجا داریم، تا به صورت دقیق از آن صیانت و با عرضه آن به دیگر ملت‌ها به داشته‌های خود مباهات کنیم.

شایان ذکر است؛ خانه‌ی «جلال آل احمد» در زمان احمدشاه قاجار ساخته شد و در سال 1383 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 11206 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار