وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد بيش از پنج هزار نظامي آفريقايي در مالي مستقر شده اند و اين در حالي است که عمليات تحت فرماندهي فرانسه و نيروهاي مالي براي تامين امنيت شمال شرقي اين کشور و منهدم کردن گروه هاي افراطي ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ستاد مشترک ارتش فرانسه در گزارشي اعلام کرد: نيروهاي آفريقايي در حال قدرت گرفتن در خاک مالي هستند و شمار نظاميان آنان اکنون به پنج هزار و دويست و پنجاه تن رسيده است . تعداد نظاميان کنگو ، سنگال، بنين ، غنا و چاد در روزهاي اخير افزايش يافته است و استقرار اين نيروها در محل ادامه دارد.

ستاد نيروهاي مسلح فرانسه پنجشنبه گذشته از حضور چهار هزار و سيصد نظامي آفريقايي در محل از جمله هزار و هشتصد نيروي چادي سخن گفته بود.اين منبع اعلام کرد: عمليات سروال در مرحله تامين امنيت است و در عين حال عمليات را براي انهدام گروه هاي تروريستي ادامه مي دهد.

 ستاد ارتش فرانسه تصريح کرد عملياتي که از چهارده تا هجده فوريه در مثلث بين گائو ، بورم و الموستارات مالي به اجرا در آمد به نيروهاي مسلح مالي امکان داد روستاهاي واقع در اين محور را جستجو کنند.اين منبع اعلام کرد : نيروهاي مسلح مالي منطقه بوروم را عصر سه شنبه باز پس گرفتند و حدود صد و پنجاه نظامي مالي اکنون در اين منطقه مستقر هستند . علاوه بر اين، حدود هشتاد و پنج سورتي پرواز هوايي فرانسه از جمله پانزده سورتي پرواز براي حملات در منطقه بوروم بين روزهاي چهارده و هجده فوريه انجام شد. 



برچسب ها: فرانسه ، آفریقا ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار