رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و ژاپن برتقویت روابط همکاری دوکشور در حوزههای ماموریتهای سه گانه سازمان میراث فرهنگی،تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، «دکتر محمد شریف ملک زاده» در دیدار با «کوجی هانه دا» سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه روابط ایران و ژاپن همواره روابطی دوستانه و بر اساس احترام متقابل بوده است افزود: این روابط دوستانه می تواند هم چنان ادامه داشته باشد.
وی به سفیر ژاپن در ایران گفت: سفرا و مقامات دیپلماتیک نقش بسیار مهمی در توسعه روابط فرهنگی کشورها دارند بنابراین امیدوارم حضور شما در ایران بتواند به توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه در خصوص همکاری های ایران و ژاپن ظرفیت های مهمی وجود دارد اضافه کرد: ظرفیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه های مختلف ، هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله مواردی هستند که می توان در خصوص آنها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.
دکتر ملک زاده با اشاره به لزوم تقویت روابط فرهنگی دو کشور افزود: روابط ایران و ژاپن همواره یک روابط دوستانه بوده است و مردم ایران برای ژاپنی ها احترام ویژه ای قائل هستند و در ایران مردم ژاپن را مردمی خلاق و سخت کوش می دانند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: ایران آماده هرگونه همکاری با کشور ژاپن در خصوص حوزه های ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و هیچگونه محدودیتی در خصوص تقویت و توسعه همکاری های فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ایران و ژاپن دارای اشتراکات فرهنگی بسیار زیادی هستند اظهار داشت: آماده برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی و مشترک با کشور ژاپن هستیم چراکه این نمایشگاه ها می توانند آداب ، رسوم ، سنن و هنرهای مختلف مانند صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورها را معرفی کنند.
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر انتقال فرهنگ به نسل های آینده افزود: زمانی که دو کشور ایران و ژاپن در خصوص توسعه همکاری های فرهنگی با یکدیگر همکاری کنند نسل های آینده نیز این همکاری ها را ادامه خواهند داد.
دکتر ملک زاده همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی صدای بهار در نوروز 92 خطاب به سفیر ژاپن گفت : به منظور آشنایی هرچه بیشتر جنابعالی از ظرفیت های گردشگری ایران از شما دعوت می کنم تا از این جشنواره در هرکدام از 31 استان کشور که مایل هستید بازدید کنید.
«کوجی هانه دا» ، سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با معاون رئیس جمهور ایران را کشوری بزرگ و دارای توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دانست که این ظرفیت ها می تواند در جذب گردشگران خارجی به ایران تاثیر داشته باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون به شهرهای شیراز، اصفهان و یزد سفر کرده ام اضافه کرد: در بازدید از این شهرها متوجه ظرفیت های فراوان گردشگری ایران شدم و به خوبی زیبایی های شهرهای مختلف ایران را لمس کردم.
سفیر ژاپن در ایران یادآور شد: در بازدید از شهرهای مختلف ایران احساس کردم رابطه محبت آمیز و دوستانه ای بین مردم ژاپن و ایران برقرار است.
 «کوجی هانه دا» ، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازدید از موزه ملی نیز گفت: آثار بسیار زیبایی در موزه ملی ایران نگهداری می شود که به نظر من بسیار با ارزش و بی نظیر هستند.
وی با اشاره به هنرهای سنتی ژاپن تصریح کرد: هنر شیشه سازی و بلور ژاپن تاثیرگرفته ازهنر شیشه سازی و بلور ایران است و این موضوع نشان دهنده نزدیکی روابط فرهنگی دو کشور است.
این مقام دیپلمات در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه سفالگری یکی از اساتید ژاپن در ایران به معاون رئیس جمهور پیشنهاد کرد: این نمایشگاه در ماه جولای با همکاری موزه ملی ایران برگزار شود که این موضوع مورد موافقت دکتر محمد شریف ملک زاده قرار گرفت و از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرد.
معاون رئیس جمهور با استقبال از برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه سفال تنها نمایش دهنده اجسام نیست بلکه نمایشگاه زنده ای است که روح دارد و این نمایشگاه قلب ها را به هم نزدیک می کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار