عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضوع مذاكره با آمريكا گفت: در موضوع پيشنهاد مذاكره آمريكا با ايران از نظرات رهبري پيروي مي‌كنيم و تصميمي جداي از نظر رهبري نخواهيم داشت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدصالح جوكار  اظهار داشت: در بحث مذاكره با آمريكا و پيشنهاداتي كه آمريكايي ها براي مذاكره با ايران مطرح كرده اند ما نيز به تبعيت از رهبر معظم انقلاب در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.


وي ادامه داد: آمريكايي ها در شرايطي موضوع مذاكره با جمهوري اسلامي ايران را مطرح كرده اند كه از يك سو تهديدات و اعمال فشار خود عليه ايران را دنبال مي كنند و از سوي ديگر به گونه اي مرموزانه موضوع مذاكرات را مطرح كرده اند.


نماينده مردم يزد و صدوق با بيان اينكه آمريكايي ها قابل اعتماد نيستند اضافه كرد: آمريكايي‌ها در طول تاريخ در برخورد با موضوعات گوناگون و كشورهاي ديگر نشان داده اند كه تاكنون برخورد صادقانه نداشته اند و در مورد ايران هم صادق نيستند.


وي هدف آمريكا از طرح موضوع مذاكره با ايران را فرصت طلبي به سود خود دانست و گفت: آمريكايي‌ها به دنبال حل مشكلات و مسائل نيستند بلكه قصد و نيت آنها ضربه به دين اسلام و نظام جمهوري اسلامي است.


نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي افزود: انقلاب ايران با گذشت 34 سال روي پاي خود ايستاده و ملت ايران الگويي براي جهانيان در زمينه مبارزه با ظلم و استكبار هستند.


وي موضوع مذاكره آمريكا با ايران را با توجه به شرايط فعلي منطقه و كشور بي معنا خواند و ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اين زمينه در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ ها و حتي اعمال دور جديد تحريم ها و تهديداتي كه مطرح مي شود اين موضوع بی معناست.


جوكار تصريح كرد: آمريكا در حقيقت به دنبال خدشه دار كردن انقلاب ايران و جايگاه آن در منطقه است و رفتارهاي گذشته اين كشور و شرايط فعلي تحريم ها و و برنامه هايي كه آمريكا عليه ملت ايران و كشور ما دارد و بحث تهاجم فرهنگي و تبليغات منفي كه در رسانه ها عليه ايران دارد اين دعوت به مذاكره تناقض دارد و براي ايران قابل قبول نيست.


وي با اشاره به تصميم مجلس و دولت در مذاكره با آمريكا عنوان كرد: همه قوا در تبعيت از ولايت هستند و هيچ يك نظر متفاوتي نخواهد داشت و اگر مسئولي بر خلاف نظر رهبري رفتار كند مورد برخورد مردم انقلابي و ولايي ايران قرار خواهد گرفت./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.