خانواده هاي نظاميان انگليسي که در جنگ عراق حضور داشته و به علت نبود تجهيزات کافي و فراهم نبودن تجهيزات محافظتي کافي، جانشان را از دست داده اند از دولت انگليس به اتهام بي توجهي به اين مسئله شکايت کرده اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي،  آنها معتقدند فرزندانشان بيهوده جانشان را در عراق  از دست داده اند. آنها از وزارت دفاع انگليس شکايت کرده و درخواست غرامت کرده اند. روز گذشته يکي از اين پرونده ها در دادگاهي در لندن مطرح شد.  سوزان اسميت يکي از اين افراد است که پسرش را در سال دو هزار و پنج در عراق از دست داد. او معتقد است تجهيزات کافي به پسرش به هنگام حضور در ميدان جنگ داده نشده است. خانواده هاي مذکور انگليسي از وزارت دفاع اين کشور خشمگين هستند زيرا مي گويند به وضع اين نظاميان انگليسي توجه کافي نشده است و بايد عاملان اين بي توجهي مجازات شوند. يکصد و هفتاد و نه نظامي انگليسي در جنگ عراق کشته شده اند. شماري از اين افراد در ميدان درگيري ها به ضرب گلوله همقطاران خود کشته شده اند. خانواده هاي قربانيان نظامي انگليسي مي گويند بايد عدالت درباره نظامياني اجرا شود که بيهوده جانشان را از دست داده اند.
سوزان رايس در اين خصوص گفت: نظاميان بايد از همان حقوقي برخوردار باشند که ديگران دارند  نه اينکه به آنها نگاه انسان درجه دومي وجود داشته باشد. نظاميان انگليسي نمي بايست در وضعي قرار مي گرفتند که چنين سرنوشتي براي آنها پيش مي آمد.
يکي ديگر از بستگان قربانيان نظامي انگليسي در جنگ عراق گفت: بايد به اين نظاميان تجهيزات کافي داده مي شد تا از خودشان در جنگ محافظت کنند. بايد به اين پرونده ها رسيدگي شود. تجهيزاتي که به اين نظاميان کشته شده در عراق داده شده بسيار اندک بوده است. بايد کاري انجام شود تا در آينده چنين وضعي پيش نيايد.
دادگاه عالي انگليس به اين پرونده ها رسيدگي مي کند. اگر وزارت دفاع انگليس در اين دادگاه مجرم شناخته شود خانواده هاي نظاميان انگليسي کشته شده در جنگ عراق مي توانند درخواست غرامت کنند. 




برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار