جراحی بینی با لیزر حقیقت ندارد، زیرا عوارض جدی در بر دارد.

علی افتخاریان متخصص گوش، حلق، بینی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: دلیل اصلی زیاد بودن آمار جراحی بینی در کشور ما چشم و هم چشمی است.

وی افزود: هر عملی می تواند عوارضی داشته باشد و عوارض اصلی عمل وجود داروی بیهوشی است که ممکن است از 14 هزار نفر یک نفر مشکل داروی بیهوشی را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: دومین نارضایتی که می تواند پیش بیاید مربوط به ظاهر بینی می شود.

افتخاریان توصیه کرد: نکاتی که باید قبل و بعد از عمل انجام شود بسیار مهم و الزامی است.

فرد بیمار باید قبل از عمل بینی چند نکته را رعایت کرد، باید در سن رشد نباشد و مشکل قلبی و قند خون بالا نیز نداشته باشد زیرا عمل را پر عارضه تر می کند.

افتخاریان در ادامه می افزاید: جراح باید در نظر داشته باشد که ترکیب بینی و نسبت بینی با صورت فرد بیمار سنجیده شود.

وی توصیه کرد: بعد از انجام عمل جراحی باید دستورات پزشک را رعایت کرد و از دست زدن به بینی با زمان معینی باید خودداری کرد تا تغییر شکل ایجاد نکند، از در معرض قرار گرفتن در نور آفتاب خودداری شود تا بینی ورم نکند.

وی در پاسخ به اینکه آمار جراحی بینی در کشورمان چند درصد است ابراز کرد: آمار دقیقی در ایران مشخص نیست ولی کشور ما پر آمار ترین جراحی زیبا را در دنیا دارد.

وی در پایان ادامه داد: جراحی با لیزر حقیقت ندارد، زیرا عوارض جدی را در بر دارد، البته گاهی اوقات برای داخل بینی از لیزر استفاده می شود اما جراحی بینی با لیزر حقیقت ندارد./س

برچسب ها: لیزر ، بینی ، جراحی ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
جراحی بینی
۱۳:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۲
سلام. مطلب خوبی بود ممنون. به سایت دکتر بنیادی جراحی بینی هم سر بزنید:
http://drbonyadi.net/
آخرین اخبار