در اين جلسه قصد داريم تا ترفندهايي ساده در محيط نرم افزار را به شما معرفي کنيم.

به گزارش اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران ؛

زدن نیم فاصله در محيط Word
شما مي توانيد با استفاده از کليد هاي ترکيبي به راحتي اين کار را انجام دهيد.براي تايژ نيم فاصله در محيط نرم افزار مي توانيد از کليد ترکيبي Ctrl+-  ويا Shift+Space استفاده کنيد.

کليد هايي کاربردي در محيط نرم افزار
براي استفاده از اين کليد ها بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که تمام کلیدهای فوری در ویندور و تمام برنامه هایی که درآن اجرا می شوند تنها زمانی که صفحه کلید در حالت انگلیسی باشد کار می کنند.

شما مي توانيد براي بزرگ کردن صفحات سند خود (Page Width) از کليد ترکيبي Alt+w+i استفاده کنيد.

همچنين  براي Zoom   بر روي  سند خود به طوري که بتوانيد تمام صفحه را مشاهده کنيد(One Page)  از کليد ترکيبي Alt+w+1  استفاده کنيد.

محيط فرمول نويس از جمله قسمت هاي نرم ژر طرفدار نرم افزار Word  محسوب مي شود.براي دسترسي آسان به اين محيط مي توانيد از کليد ترکيبي Alt + n+i استفاده کنيد.

در جلسات قبل روشي را براي بزرگ کردن حرف اول کلمات در حالت تايپ انگليسي به شما معرفي کرديم در اينجا به معرفي يک روش ساده تر مي پردازيم:
شما با استفاده همزمان از کليد هاي Shift+ F3 مي توانيد حروف اول کلمات انگليسي را به حرف بزرگ تبديل کنيد وبا فشردن مجدد اين کليدها تمامي حروف به حروف بزرگ تبديل مي شوند.

شماره گذاري فارسي صفحات در word 2007&2010
به صورت معمول از منوي Insert و انتخاب گزینه Page Number مي توانيد صفحات سند خود را شماره گذاري کنيد.اما در اينجا قصد داريم تا راه ساده تري را به شما معرفي کنيم:
 اگر شماره صفحه بندی سند شما  انگلیسی بود شماره یکی از صفحات را انتخاب ( های لایت ) کنید تا آبی رنگ  شود. سپس کلید های Ctrl+Shift سمت راست صفحه کلید را بزنید تا شماره بندی فارسی شود.  همچنين برای تبدیل شماره  صفحه بندی به انگلیسی مي توانيد از کلید های Ctrl+Shift سمت چپ صفحه کلید استفاده کنيد.

قابلیت تصحیح خودکار یا اضافه کردن لغات به نرم افزار و استفاده سریع از آنها
ممکن است براي شما هم اين مشکل وجود داشته باشد که در زمان تايپ متون مجبور باشيد يک لغت خاص را به دفعات زيادي استفاده کنيد،نرم افزار Word  داراي قابليتي است که توسط آن مي توانيد اين کلمات را سفارشي کنيد ودر زمان نياز تنها با تايپ حرف اول، کلمه موردنظر به صورت کامل  براي شما تايپ مي شود.

براي اين کار به قسمت Word Option  رفته  و از قسمت Proofing  را انتخاب کنيد.در سمت راست به قسمت Auto Correct Option  رفته و بر روي دکمه اي که به همين نام وجود دارد کليک کنيد.



در پنجره باز شده در تب Auto Correct  لغت مورد نظر خود را تايپ کنيد(در کادر With  کل کلمه و در کادر Replace  قسمتي از کلمه را تايپ کنيد) و پس از آن دکمه Add  را بزنيد.


 

برچسب ها: آموزش ، نرم افزار ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
گزینه auoto text کار آمد تر است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا از آبادان
۱۶:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
سلام خسته نباشید.
آموزشتون خوبه.منتظر جلسات بعدی هستم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
سلام ممنون از آموزش های خوب و مفیدتون. میشه بگید جلسات قبلی رو چطور با ید ببینیم.در ضمن اورژانس آی تی حرف نداره.پیروز باشید.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
جالبه،واقعا ممنون .همین طور ادامه بدید
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
يه كاربر ساده
۱۸:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
به جاي اينكارها به نوار ابزار بالاي صفحه هركاري كه بخوايم اضافه ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۶:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
دوست عزیز شایدشما بلدی ولی خیلی ها هم این روش ها رو بلد نیستن.در ضمن این کار ها رو نمیشه به بالای صفحه اضافه کرد.