ضعف جدی نظام آموزشی کشور نبود علمی است که ایجاد نوآوری و کار آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه پرسش و پاسخ مسائل آموزشی که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد بیان داشت: در نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش دچار آسیب هایی هستیم که نیاز به مشارکت همگانی برای شناخت این آسیب ها داریم.

وی با اشاره به بحث آموزش مهارتی اظهار داشت: در نظام آموزشی این خلاء را داریم که به دانش آموزان مهارت های لازم جهت کاربردی کردن آموخته هایشان آموزش داده نمی شود و در واقع علمی که وارد عمل شود نداریم.

زاهدی با تاکید بر اینکه در بحث مهارت کار جدی می کنیم افزود: تمامی دستگاه های کشور را که با مهارت آموزی و فناوری ارتباط تنگاتنگ دارند وارد این حیطه کرده تا سناریویی برای بحث های آموزشی در کشور تدوین کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: انجام چنین کاری ممکن است 2 یا 3 سال به طول بیانجامد اما بسترهای لازم را برای آن فراهم کرده ایم./ح

برچسب ها: سازمان ، مهارت ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار