وزير صنعت، معدن و تجارت، خواستار تخصيص کامل منابع ارزي کشور به توليدات ارزآور براي کشور شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان مطلب بالا اظهار داشت: بايد براي برون رفت از شرايط فعلي و از بين بردن اتکاي کامل اقتصاد به دلارهاي نفتي، يک برنامه ويژه صادراتي از سوي توليدکنندگان طراحي و ارائه شود.

وي افزود: در اين برنامه بسيار ويژه صادراتي، بايد تمامي جهت گيري ها در حوزه توليد به سمت توليد با هدف صادرات و ارزآوري حرکت کند.

وي با بيان اينکه در شرايط فعلي که بخاطر تحريم ها ميزان درآمد نفتي کشور يکباره از 100 ميليارد دلار به 50 ميليارد دلار کاهش يافت، تصريح کرد: شرايط فعلي نشان داد که توليد اين قابليت را دارد که جايگزين ارز حاصل از فروش نفت شود.

وي افزود: اگر با همين روندي که در پيش گرفته ايم حرکت کنيم، روزي مي رسد که اگر نفت صادر نشود، توليد کشور مي تواند تمام ارز مورد نياز براي واردات کالا را تامين کند.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه علت فشارها بر مردم در هنگام تحريم نفتي به خاطر اتکاي اقتصاد ملي به نفت است، اظهار داشت: راهکار براي برون رفت از اين شرايط، آن است که به طور مشخص منابع ارزي موجود در کشور را به سمت توليداتي که مي توانند ارزآوري داشته باشند، سوق دهيم.

وي گفت: هدف ما بايد توليد هدفمند يا همان توليد صادرات محور باشد./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار