هزينه‌هايي كه برخي از نامزدين احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري از ماه‌ها پيش كرده‌اند و البته هزينه‌كرد بخش عمده چنين پول‌هايي را براي ماه‌هاي آتي تدارك ديده‌اند، جاي تامل و بررسي دارد؛ در آخرين مورد از چنين تحركاتي با پشتوانه‌هاي هنگفت مالي آن هم از منابع نامعلوم، فعاليت‌هاي انتخاباتي جريان موسوم به "حلقه انحرافي" بسيار نامل‌برانگيز است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ هر چه به زمان برگزاري انتخابات آتي رياست‌جمهوري در 24 خرداد 92 نزديكتر مي‌شويم، بر دامنه و ابعاد فعاليت‌هاي پيدا و پنهان برخي از چهره‌هايي كه خود را براي اين انتخابات آماده كرده‌اند، افزوده مي‌شود.

با وجودي كه بسياري از اين چهره‌ها، تصميم قطعي خود براي كانديداتوري سال آينده را اعلام نكرده‌اند و در مصاحبه‌هاي مختلف خود از پذيرش اين مسئله طفره مي‌روند اما با رصد فعاليت‌هاي آنها به راحتي مي‌توان از حجم گسترده فعاليت‌هاي انتخاباتي و هزينه‌‌كرد‌هاي سنگين آنها براي انتخابات را متوجه شد.

اما در اين ميان ميزان هزينه‌هايي كه برخي از اين نامزدين احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري از ماه‌ها پيش كرده‌اند و البته هزينه‌كرد بخش عمده چنين پول‌هايي را براي ماه‌هاي آتي تدارك ديده‌اند، جاي تامل و بررسي دارد.

با بررسي برخي از اين تحركات، مي‌توان به مبالغ سنگيني كه خارج از چارچوب‌هاي قانوني براي چنين فعاليت‌هايي درنظر گرفته شده پي برد.

در آخرين مورد از چنين تحركاتي با پشتوانه‌هاي هنگفت مالي آن هم از منابع نامعلوم، فعاليت‌هاي انتخاباتي جريان موسوم به "حلقه انحرافي" بسيار نامل‌برانگيز است.

 بنابر برخي اخبار، جريان انحرافی خود را براي برگزاري همايشي صد‌ها نفري با رويكردي كاملا انتخاباتي و البته تحت لواي عنوان "مهرورزی" در اوايل اسفند ماه در جزيره قشم آماده كرده است.

در اين همايش كه قرار است تحت پوشش "همایش مشاوران جوان" برگزار شود، از ميهمانان چندصد نفري در بهترين هتل‌هاي جزيره قشم پذيرايي خواهد شد و البته هزينه‌هاي رفت و برگشت ميهمانان با خطوط هوايي نيز از هزينه‌هاي بديهي ميليوني براي چنين همايشي خواهد بود.

جالب اينكه معمولا چنين همايش‌هايي گاها چندروزه و همراه با پذيرايي‌هايي متناسب با مجالس مجلل و اشرافي خواهد بود كه هزينه‌هاي آن سر به فلك خواهد گذاشت.

حال اگر تعداد كل ميهمانان چنين همايشي را دست‌كم 500 نفر در نظر بگيريم، با درنظر گرفتن هزينه رفت و برگشت هر نفر معادل حداقل 350 هزار تومان، هزينه رفت و برگشت ميهمانان چنين همايشي معادل 175 ميليون تومان خواهد شد.

و اگر هزينه اسكان ميهمانان در يكي از هتل‌هاي متوسط قشم را نيز براي هر شب 200 هزار تومان درنظر بگيريم، هزينه اقامت هر نفر براي 2 شب حضور در اين همايش معدل 400 هزار تومان و سرجمع هزينه براي 500 ميهمان، رقمي معادل 200 ميليون تومان خواهد شد.

براي مخارج پذيرايي و 3 وعده‌ غذايي نيز مي‌توان حداقل رقم 200 هزار تومان براي هر روز و 400 هزار تومان براي 2 روز اين همايش، رقم دور از ذهني نيست كه سرجمع مخارج اين بخش از اين همايش انتخاباتي دوستان نيز دست‌كم رقمي معادل 200 ميليون تومان خواهد بود؛ حال از ساير مخارج  چنين همايشي از جمله هزينه‌هاي مربوط به اجاره سالن همايشي در قشم، هزينه‌هاي اهداي هداياي ويژه به ميهمانان و .... نيز بگذريم.  

حال سوال اينجاست در شرايط دشوار اقتصادي امروز كه عموم مردم به خاطر برخي  سياست‌هاي غلط اقتصادي مسئولان دولتي در تنگنا و مضيقه قرار دارند و در آستانه سال نو، عموم مردم به‌ويژه اقشار آسيب‌پذير جامعه شاهد افزايش روزانه سطح قيمت‌ها و افزايش مخارج زندگي خود هستند، تدارك براي برگزاري چنين همايش‌هاي بي‌حاصل و پرخرجي با كدام توجيه و منطقي در دستور كار قرار گرفته است و چنين اقداماتي با كدام يك از آرمان‌ها مطابقت دارد.

جالب اينكه ظاهرا چهره‌هاي اصلي اين جريان در ادامه تحركات ‌سياسي خود، برگزاری همایشی در نیمه دوم اسفند و نوروز 92 با شرکت هزاران نفر در جزیره کیش را نيز در دستور كار خود دارند.
 
البته نبايد برگزاري همايشي از سوي "مرکز ملی مطالعات جهانی شدن" را نيز فراموش كرد كه اين همايش 2 روزه با عنوان "تبیین جهانی شدن" در هتل همای تهران و با حضور مهمانان خارجی و البته با مخارج سرسام‌آور برگزار شد.

برگزاري اين همايش نيز كه به نوعي رويكردي غيرضروري داشت و قرار بود با محوريت سخنراني يك چهره خاص برگزار شود، كافي بود تا هتل همای تهران با آن مخارج سنگين براي مدت 2 روز به طور کامل قرق شود كه شد.

جالب اينكه با وجود چنينن اقدامات و تحركات پرخرجي، هفته گذشته اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحركات انتخاباتي برخي جريانات منصوب به دولت مدعي شده: "آیا بحث انتخابات موضوعیتی دارد که من درباره آن صحبت کنم، اصلاً بحث تبلیغات انتخاباتی چه چیزی هست؟!"
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار