يک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان انحرافی در پی پرتنش کردن فضای دوقطبی در آستانه انتخابات سال 92 بوده و با استقبال از قرار گرفتن رهبری مقابل رئیس جمهور به دنبال رهبری دوگانه است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، سلسله نشست‌هاي بصیرت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون وقایع سیاسی اخیر کشور و بیانات مقام معظم رهبری، بعدازظهر امروز با سخنرانی "ناصر قره‌باغی" کارشناس مسائل سیاسی در دفتر جمعیت رهپویان برگزار شد.
 
قره‌باغی با اشاره به استیضاح وزیر کار در مجلس اظهار داشت:‌ پس از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مسائل اختلاف‌برانگیز مطرح نشود، بین دلسوزان کشور و افکار عمومی، استیضاح جایی نداشت و این استیضاح بهانه خوبی به احمدی‌نژاد و تصمیم‌سازان وی داد.  
 
وی با اشاره به تحرکات جریان انحرافی برای انتخابات سال 92 بیان کرد: جریان انحرافی، پیش از این نیز برای دوقطبی کردن فضای انتخابات، خیز برداشته است، به صورتی که دو طرف این قطب را "احمدی‌نژاد و طیف انحرافی" و طرف دیگر را طیف دیگری که در انتخابات شرکت می‌کنند تشکیل دهد.  
 
این کارشناس مسائل سیاسی در تایید این ادعا گفت:‌ در زمان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حتی نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهور با پخش نوار ضبط شده مخالف بودند و خود وزیر با این کار مخالف بود؛ بسیاری از افراد سعی داشتند مانع  از این اقدام احمدی‌نژاد شوند و نمایندگان اطمینان دارند که وزیر رای اعتماد خواهد گرفت، اما رئیس جمهور تصمیم خود را گرفته بود و عملی ساخت.  
 
قره‌باغی با اشاره به گفته شاهدان در روز استیضاح وزیر کار در مجلس گفت:‌ تنها کسی که بر این مسئله پافشاری داشت،‌ شخص مشایی بود که به نهی‌کنندگان اظهار داشته «من اسماعیلم را به مذبح آوردم و می‌خواهم یکی از یارانم را قربانی کنم».  
 
وی با بیان اینکه حیات جریان انحرافی در گرو تند شدن فضای کشور است، افزود: هر چه به انتخابات سال 92 نزدیک شویم این جریان نفوذی، فضا را پرتنش‌تر می‌کند و دوقطبی کردن انتخابات نیز از پاییز سال 90 با به جریان انداختن موافقان مذاکره با آمریکا و مخالفان این تصمیم کلید خورد.  
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه کسانی که اسم‌شان گره خورده در بحث مذاکره با آمریکا است، نیم‌نگاهی به خود دارند، تصریح کرد: برخی افراد سعی دارند تا با مذاکره با آمریکا نام خود را به عنوان حل‌کننده این قضیه در تاریخ ثبت کنند و از سوی دیگر آمریکا نیز برنامه‌های خود را با دوقطبی شدن فضا و شروع تحریم‌ها آغاز کرد.  
 
قره‌باغی با تبیین رفتارهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌ آمریکا با این سیاست در بحث مذاکرات 1+5 اقدام به بازی با  افکار عمومی کرده و قصد دارد این مسئله را پیش ببرد، اما دست دشمن کاملا برای ما رو شده است.  
 
وی خاطرنشان کرد: جریان انحرافی بیشترین تاثیر را در دوقطبی کردن فضا بر احمدی‌نژاد دارد، به گونه‌ای که فضای جامعه را ملتهب کنند و بعد بگویند "سعی در حل مشکلات داریم، اما عده‌ای مانع می‌شوند" و حتی اگر رهبری نیز مخالف برخی اقدامات باشند ایشان را هم جزء آن یک عده قرار دهند و از این مسئله ابایی ندارند.  
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: جریان انحرافی به شدت در بین نخبگان فعال است و از اینکه رهبری در مقابل رئیس جمهور قرار گیرد استقبال می‌کند، چرا که ایجاد رهبری دوگانه جزء اهداف این جریان است و با اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ تحریک احساس مردم خیانت است، اما این جریان دست به خیانت زد.  
 
قره‌باغی در تشریح اینکه چرا احمدی‌نژاد به این روندی که در پیش گرفته ادامه می‌دهد، گفت:‌ متاسفانه احمدی‌نژاد زمزمه‌اش بر باقی ماندن بر سر قدرت است و آمده که مردم را نجات دهد و حتی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مجددا حرف‌های خود را در جمع استانداران تکرار کرد.  
 
وی با بیان اینکه میل به بقا در قدرت در دولت‌های پیشین به قیمت تغییر قانون اساسی است، وجود داشت، اظهار داشت: این جریان نفوذی نسبت به دولت‌های پیش از خود بعد اعتقادی پیدا کرده و عنوان می‌کند این دولت، دولت ظهور است و باید برای ظهور انسان کامل از پوسته اسلام عبور کنیم، یعنی اینکه نظام اسلامی و ولایی را در فرع قرار دهند و تمام تلاش دشمن ضربه وارد کردن به شاخص اسلام است.  
 
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: جریان انحرافی با این عنوان که عدالت جزء اصول دین است، ولایت را هدف قرار داده و حمله به جایگاه مقام معظم رهبری را در سایت‌ها و رسانه‌های خود آغاز کرده است.  
 
قره‌باغی با اشاره به بحث آلترناتیو جمهوری اسلامی اظهار داشت: جریان‌هایی با فشار آوردن به نظام این‌گونه القا می‌کنند که در بحث مذاکره با آمریکا، غربی‌ها حاضرند امتیاز بدهند به شرطی که نظام ولایی و جمهوری اسلامی به شکل حاضر ادامه حیات ندهد و تاکید دارند که در راس قرار گرفتن آنها ارجحیت دارد بر به توافق رسیدن با نظام‌های غربی.
 
وی افزود: به طور مثال جریان اصلاحات و دوم خرداد می‌گفتند؛ اگر شما به ما تن ندهید باید منتظر رضا پهلوی باشید و ما نقطه آخر نظام هستیم.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به این تحرکات گفت: حضرت آقا این تحرکات را به "جمهوری اسلامی تقلبی" تعبیر کردند و هشدار دادند "این مدل یعنی ساختار و افراد همان باشد که از درون این نظام تهی است و اهداف دشمن را دنبال کنند و رفتارها را بپذیریم تا از ساختار دور نشویم و گام اول این پیشنهادکنندگان این است که دیگر از لبنان و فلسطین حمایت نکنیم".
 
قره‌باغی با اشاره به فرمایشي ديگر از مقام معظم رهبری گفت:‌ ایشان بیان کردند؛ در سال‌هایی که دور از ما نیست، عده‌ای از مسئولان مرعوب شده بودند و می‌خواستند ما را مرعوب کنند که این توطئه‌ای دیگر است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: سخنرانی ، ناصر ، قره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار