برنامه پزشک خانواده در صورت تامین اعتبارات می تواند تداوم داشته باشد که در غیر این صورت نمی توان انتظار پیشرفت و اجرای موفقیت آمیز آن را داشته باشیم.

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تغییرات جدید در برنامه پزشک خانواده بر اساس سرانه هر استان است و سرانه های پرداختی به پزشک خانواده حقوق پزشک، آزمایش، هزینه دارو و ماما را در بر می گیرد.

وی با اشاره به این که سرانه هر پزشک خانواده امسال چیزی حدود 2100 تومان بوده گفت: امسال سرانه پزشک خانواده در سطح اول حدود 45 درصد و در سطح 2 حدود 55 درصد طبق تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید افزایش پیدا کرده است.

امامی رضوی اظهار داشت: اگرچه سازمان های بیمه گر تمایل برای همکاری با این برنامه را دارند ولی اعتبارات این برنامه ها تامین نشده و کسری اعتبارات اگر تامین شود می توان امیدوار بود که برنامه پزشک خانواده تداوم داشته باشد چرا که اگر اعتبارات تامین نشود هیچ انتظاری از پیشرفت و اجرای این برنامه نمی توان داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تمام خدمات در سطح اول و دوم برنامه پزشک خانواده مثل ویزیت، معاینه های اولیه، داروهای عادی و معمولی رایگان است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار