در حاليكه همگان سوسك ها را سرسخت ترين حيوان در تحمل شرايط گوناگون جوي مي دانند اما جانداري دريايي وجود دارد كه به معناي واقعي در هر شرايط جوي مقاوم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،نام اين حيوان خرس آبي يا تارديگريد(كندرو) بوده كه مي تواند در شرايط انجماد ، جوشيدن و يا حتي جو بدون اكسيژن زندگي كند و تا 200 سال عمر كند.




تا پيش از اين همگان معتقد بودند كه سوسك ها به دليل زنده ماندن بعد از انفجار اتمي مقاومترين جاندار در جهان هستي هستند اما خرس آبي فوق كه تنها 1 ميلي متر اندازه دارد ، همگان را به حيرت واداشته است.


اين جاندار در تمامي شرايط جوي زمين يعني مرتفع ترين كوهها تا گرم ترين نقاط زمين و يا يخ هاي قطبي يافت مي شود و از آن تاكنون 900 گونه بر روي زمين كشف شده است.

مقاوت اين حيوان تا حدي است كه اگر آنرا منجمد كنيد و سپس بجوشانيد و پس از آن آنرا خشك كنيد و سپس در مقابل اشعه هاي مضر الكترومغناطيس قرار دهيد ، او بازهم به زندگي خود در كمال راحتي ادامه مي دهد.


خرس آبي قابليت تحمل دماي منفي 457 درجه تا مثبت 357 درجه سانتيگراد را دارد و مي تواند زير 5700 درجه بار اشعه امواج مضر دوام بياورد ، امواجي كه 10 الي 12 درجه از آن انسان را از پاي درمياورد.
خرس آبي مي تواند بدون حضور آب تا دهها سال زنده مانده و حتي در جو بدون غذا و اكسيژن نيز براحتي به حيات خود ادامه دهد.



تغذيه اصلي اين جاندار از سلول هاي جانوري و گياهي بوده اما سازوكار اين موجود به قدري عجيب است كه سالها بدون تغذيه از آنها نيز زنده مي ماند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار