مشاور وزیر كشور و رییس مركز نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات وزارت كشور گفت: اخذ رای الكترونیكی (رایانه ای) در انتخابات ریاست جمهوری آینده همانند دوره قبل در قریب 10 درصد شعب انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه  سمنان ، امیر شجاعان'  در مهدیشهر افزود: تعداد شعب در این زمینه هنوز قطعی نشده ولی حدود یك هزار و 500 شعبه اخذ رای و تمام مراحل انتخابات آن رایانه ای و الكترونیكی است.

وی با بیان اینكه مراحل انتخابات ریاست جمهوری 23 فرایند و شوراهای اسلامی 26 فرایند را شامل می شود گفت: در بقیه شعب 22 فرآیند رایانه ای و اخذ رای غیر رایانه ای است.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری 22 فرایند و در شوراها 25 فرایند رایانه ای است كه شامل مراحل مختلف از جمله ثبت نام، احراز هویت و ... است.

شجاعان با بیان اینكه هنوز مذاكره ای برای رایانه ای شدن تمام مراحل با شورای نگهبان صورت نگرفته است گفت: رایانه ای شدن فرایند انتخابات موجب افزایش سرعت، دقت، كاهش هزینه ها و ... می شود.

وی یادآور شد: در شعبی كه تمام مراحل آن رایانه ای است رای دهنده با اخذ برگ رای الكترونیكی در پای صندوق الكترونیكی حضور یافته و رای خود را به صورت الكترونیكی ثبت می كند.

وی در خصوص تامین تجهیزات برگزاری انتخابات گفت: در این زمینه مشكلی نیست و تدابیر و تجهیزات لازم پیش بینی شده است.

مشاور وزیر كشور و رییس مركز نوسازی، تحول و فناوری اطلاعات وزارت كشور گفت: آموزش نیروها نیز در استانهای مختلف آغاز شده است و تا پایان امسال به اتمام می رسد و تعدادی از مجریان انتخابات و مربیان نیز در تهران در جلسات آموزشی شركت و آموزش ها را به استانها منتقل می كنند.

همایش توجیهی و آموزشی مجریان انتخابات استانهای سمنان، گلستان و مازندران در مهدیشهر روز یكشنبه اغاز به كار كرد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و چهارم خرداد 92 در كشور برگزار می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.