پیمان قربانی در نشست با شهرداران گرمیان و کلار عراق، از آمادگی کامل شهرداری کرمانشاه برای هر گونه کمک و همکاری و همفکری در جهت توسعه شهرهای کلار و گرمیان کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهردار کرمانشاه گفت: برای همکاری و همفکری جهت توسعه شهرهای کلار و گرمیان عراق آمادگی داریم.

قربانی با بیان اینکه کرمانشاه هشتمین شهر بزرگ کشور و مهمترین شهر و مرکز غرب کشور می باشد، این شهر را دارای امکانات بالقوه و اثرگذاری در منطقه غرب کشور عنوان کرد که دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است و در زمان جنگ با کشور عراق بیشترین خسارت هارا متحمل شد، اما توانست پیشرفت خوبی در بازسازی داشته باشد که می تواند این تجربیات را هم اکنون در اختیار شهرهای کلار و گرمیان عراق قرار دهد.

وی افزود: کرمانشاه سومین شهری است که به کنترل معابر و شبکه ترافیک هوشمند مجهز است و از این طریق نظارت بر کلیه معابر شهر موجود است و امکان مدیریت هوشمند تقاطع ها نیز از این مرکز امکان پذیر است.

شهردار کرمانشاه اجرای تقاطع های غیر همسطح را از جمله برنامه های آتی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون سه تقاطع در شهر کرمانشاه در حال اجراست و برای احداث شش تقاطع دیگر نیز برنامه ریزی کرده ایم که با تکمیل این تقاطع ها یک رینگ بیرونی برای شهر کرمانشاه ایجاد می شود.

قربانی همچنین به شهرداران کلار و گرمیان عراق توصیه کرد، مشاغل مزاحم داخل شهر را از هم اکنون که شهر دارای جمعیت کمی می باشد و وسعت آن نیز زیاد نیست به خارج از شهر منتقل کنند تا در آینده در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وی همچنین حفظ امنیت برای تجار و بازرگانان ایرانی را جهت استقرار در بازارچه مرزی از جمله عوامل تاثیرگذار در استقبال کرمانشاهیان برای ورود به این بازارچه عنوان کرد و اظهار داشت: باید طرفهای عراقی امنیت تجار ایرانی را فراهم کنند و در این خصوص به ایرانیان تضمین دهند.

وی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از استانهای پیشرو در زمینه توسعه یافتگی است که امیدواریم این اتفاق نیز در شهرهای عراق حادث شود.

سید جواد شهردار کلار نیز در این نشست از دوستی دیرینه دو کشور عراق و ایران گفت و از کمکهای دولت ایران در این چند ساله اخیر قدردانی کرد.

او با اشاره به تشکیل اقلیم کردستان عراق بعد از سال 1991 افزود: اقلیم کردستان در حکومت مرکزی جایگاه رسمی نداشت و جایگاه این اقلیم در سیاستگذاریهای دولت مشخص نبود، اما بعد از سال 1391 که اقلیم کردستان استقلال خود را یافت توانستیم توسعه و حکومت اقلیمرا در دست بگیریم و نقش تاثیرگذاری در تصمیمات دولت داشته باشیم.

وی کمکهای هرچه بیشتر ایران را در جهت پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر اقلیم کردستان خواستار شد و اظهارداشت: ما معتقدیم با کمک ایران می توانیم به پیشرفتهای خوبی برسیم و این اعتقاد را داریم که اگر دست یاری به طرف ایرانیان دراز کنیم آنها دست ما را به گرمی خواهند فشرد و از امکانات خود ما را بهره مند خواهند ساخت.

وی افزود: استان گرمیان چهارمین استان اقلیم کردستان است که به جهت نزدیکی با استان کرمانشاه نیازمندکمکها و حمایتهای این استان می باشد.

وی از آماده سازی 250 هکتار زمین در مرز پرویزخان جهت استقرار تجار ایرانی خبر داد و افزود: 500 هکتار دیگر نیز در داخل شهر کلار جهت انجام کارهای صنعتی در اختیار صنعتگران و کارخانجات ایرانی قرار خواهد گرفت/س

برچسب ها: کرمانشاه ، شهردار ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.