وزير نفت گفت: قرارداد صادرات گاز ايران به پاکستان، نهايي شده است و در خصوص قيمت به هيچ عنوان تخفيف نمي دهيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ وزير نفت در جمع خبرنگاران گفت: با قرارگرفتن پالايشگاه شازند اراک در مدار توليد در هفته گذشته، 8 ميليون ليتر روزانه به ظرفيت توليد بنزين يورو 4در کشور اضافه شده،
پيش بيني مي شود؛ تا پايان سال دو پالايشگاه ديگر در مدار سرويس قر ار گيرند.

وي خاطرنشان کرد: همچنين تا پايان خرداد به غير از پالايشگاه بندرعباس بقيه پالايشگاه ها در مدار توليد قرار خواهند گرفت.

وزير نفت تصريح کرد: يکسري ميادين جديدي که در کشور کشف شده بود، طبق برنامه ريزي صورت گرفته 157 ميليارد بشکه در ذخاير هيدروکربوري قابل برداشت در کشور داريم و ميادين گازي جديدي که کشف شده، محاسبات دقيق در اين زمينه صورت نگرفته و ميزان آن مشخص نيست.

قاسمي در خصوص عرضه بنزين نوروزي، گفت: در خصوص بنزين نوروزي، در حال تصميم گيري هستيم و هنوز مشخص نشده است و مشکلي براي تامين بنزين در نوروز نخواهيم داشت.

وزير نفت در خصوص خط انتقال گاز به پاکستان گفت: قرارداد صادرات گاز ايران به پاکستان نهايي شده و در خصوص قيمت به هيچ عنوان تخفيف نمي دهيم، پيش بيني مي شود؛ تا سال 2014 گاز اين کشور انتقال داده شود و در صورت تحويل نگرفتن در زمان مقرر جريمه مي شوند.
 
وي خاطرنشان کرد: گاز يکي از موضوعات جدي در کشور است که روال عادي و واقعي خود را طي مي کند و بزودي نشست هايي را براي جمع بندي نهايي برگزار مي کنيم.

وزیر نفت همچنین درباره انصراف عربستان سعودی برای رقابت نسبت به احراز دبیر کلی سازمان اوپک، گفت: ایران به رقابت خود با عراق برای دبیر کلی سازمان اوپک ادامه می دهد./س
برچسب ها: صادرات ، گاز ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار