یوال اشتنیتز وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از کاهش قابل توجه بودجه نظامی این رژیم خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، اشتنیتز همچنین گفت این رژیم هیچ طرحی برای افزایش بیشتر مالیاتها با هدف جبران کسری بودجه دولت و رساندن آن به سه درصد تولید اقتصادی در دست اجرا ندارد.
گفتنی است اشتنیتز از جمله اعضای حزب ضعیف شده لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می رود.
در پی انتخابات پارلمانی هفته گذشته حزب لیکود به رغم اینکه بیشترین کرسی را در کنست یکصد و بیست نفره به دست آورد اما شمار کرسیهای این حزب نسبت به دوره کنونی یازده کرسی کاهش یافته است.
اشتنیتز که به آمریکا سفر کرده بود پیش از بازگشت به فلسطین اشغالی گفت یکی از بخشهایی که باید بودجه آن به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد بودجه دفاعی است. وی گفت این کاهش به هیچ وجه ساده نیست اما در گذشته مشابه این اقدام را صورت داده است.
گفتنی است اسراییل تقریبا بیست درصد از بودجه خود را به امور نظامی اختصاص می دهد اما اکنون مجبور است برای کاهش دادن کسری چهارده میلیارد شکلی خود بودجه ارتش را کاهش دهد.
وی گفت همچنین انتظار می رود نسبت بدهی اسراییل به تولید ناخالص داخلی به حدود هفتاد و سه درصد کاهش یابد این درحالی است که این رقم در سال 2011 میلادی هفتاد و چهار و یک دهم درصد بود.
 یکی از دلایلی که اشتنیتز پیش بینی خوشبینانه ای درباره اقتصاد اسراییل ارائه کرده است این است که این رژیم در ماه آوریل از میدان گازی تمار در حاشیه دریای مدیترانه بهره برداری خواهد کرد. مصر از اوایل سال 2012 میلادی صادرات گاز ارزان قیمت به اسراییل را متوقف کرده است.


برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار