عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه اظهارات و موضع‌گیری جانبدارانه بان‌کی‌مون درباره برنامه هسته‌اي ايران بر خلاف موازين و قواعد بين‌المللي است، گفت: بان‌كي مون به عنوان دبير كل سازمان ملل بايد بي‌طرفي خود در اين مسئله را نشان داده و به جاي طرح شبهه به حل اختلاف طرفين كمك كند.

نوذر شفيعي نماينده مردم ممسني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير دبير كل سازمان ملل درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت: اظهارات و موضع‌گیری جانبدارانه بان کی مون بر خلاف موازين بين‌المللي است و وي بايد در اين مسئله بي‌طرفي خود را نشان داده و به حل اختلاف طرفين كمك كند.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: در حقوق بين‌المللي اصل بر برائت است و كشورها بايد با حسن نيت و اعتماد به يكديگر وارد مذاكره شوند نه اينكه قبل از شروع مذاكرات يك طرف را متهم و عليه وي موضع‌گيري كنند.  
 
شفيعي با اشاره به نزديك‌شدن زمان مذاكرات ايران و 1+5 تصريح كرد: دبير كل سازمان ملل در اين مقطع حساس نبايد به قضاوت‌هاي بدبينانه و پيش‌داوري در مورد عملكرد هسته‌اي ايران بپردازد چراكه اينگونه اظهارات بر نتايج مذاكرات تأثيرگذار خواهد بود.  
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: تاكنون هيچ تخلفي از سوي ايران در برنامه هسته‌اي صورت نگرفته است و هيچ مقامي نبايد دست به قضاوت‌هاي بي‌‌هنگام و عجولانه در اين زمينه بزند.  
 
گفتني است، روزنامه آمريكايي واشنگتن در شماره روز جمعه (27 بهمن)، از قول بان كي مون دبیرکل سازمان ملل، مدعی شده که ایران می‌تواند از مذاکرات هسته‌ای در چارچوب سازمان ملل به عنوان پوششی برای ساخت بمب استفاده کند.
 
انتهاي پيام/س2
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار