مدیر آفرینش‌هی ادبی اداره کل مجلس و امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: نقشه جامع ادبیات کشور در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کمال شفیعی در جمع شاعران و نویسندگان استان یزد در حوزه هنری این استان اظهار داشت: با راه‌اندازی و تدوین نقشه جامع ادبیات کشور، امکان فعالیت شاعران و نویسندگان در همه شهرستان‌ها و توزیع امکانات به طور مساوی و عادلانه بین آنها فراهم می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: تدوین نقشه جامع ادبیات کشور بتوان استعدادهای جدید و خلاق را وارد ادبیات ایران زمین کرد.

شفیعی همچنین یزد را یکی از استان‌ها پیشگام در داستان‌نویسی در سطح کشور دانست و افزود: یزد می‌تواند به قطب ادبیات کشور تبدیل شود و حضور نویسندگانی همچون مهدی آذریزدی در یزد نیز مؤید این مطلب است.

وی از تلاش برای ایجاد کانون شاعران و نویسندگان در استان یزد توسط حوزه هنری این استان خبر داد.

شفیعی همچنین بر توجه بیشتر به حوزه ادبیات کودک تاکید کرد و افزود: ساماندهی و به روز بودن بانک اطلاعات جامع فعالان حوزه‌های ادبیات کودک و نوجوان در دستور کار حوزه هنری است و تلاش می‌کنیم برای همه هنرمندان به ویژه در این حوزه پرونده ادبی تشکیل شود.

وی تاکید کرد: هر چند این استان در زمینه داستان نویسی و شعر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما نویسندگان باید بیش از پیش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت کنند.

شفیعی، جذب استعدادهای هنری و ادبی آموزش دیده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های آموزشی حوزه هنری را ضروری دانست و افزود: این قشر سرمایه‌های آینده ادبیات ایران هستند که باید متولی داشته باشند تا پس از فراگیری آموزش در کانون، همچنان روند شکوفایی استعدادهای آنان ادامه پیدا کند.

* زمینه برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان در یزد فراهم می‌شود

مدیر آفرینش‌های ادبی اداره کل مجلس و امور استان های حوزه هنری از دعوت کارشناسان ادبیات استان‌ها برای داوری آثار جشنواره‌ها خبر داد و گفت: زمینه برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان به صورت استانی از سال آینده در یزد فراهم خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: مشکلات و کبود اعتبارات نباید باعث دلسردی شاعران و نویسندگان شود.

سید ناصر امامی میبدی با بیان اینکه هم اکنون چندین مجموعه از آثار نویسندگان یزدی آماده چاپ است، از شاعران و نویسندگان استان خواست: آثار ادبی خود را به حوزه هنری ارائه کنند تا مراحل چاپ و انتشار آن پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد: در این زمینه استعدادهای ادبی خوبی در استان یزد وجود دارد که باید شناسایی و زمینه ظهور خلاقیت‌های ادبی آنان فراهم شود./ک

برچسب ها: مجلس ، آموزش ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.