كارگردان تلويزيون گفت: مبانی و قواعد سینمای ایران صهیونیستی بوده و تا زمانی که این قواعد تغییر نکند ما همچنان مسیر صهیونیستی را طی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران شب گذشته مراسم اختتامیه جشنواره "ققنوس" و جایزه گفتمان انقلاب اسلامی با حضور هنرمندانی چون نادر طالب زاده، هادی مقدم دوست کارگردان "سربه مهر"، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر، فرج الله سلحشور کارگردان، انسیه شاه حسینی کارگردان، بهروز شعیبی کارگردان "دهلیز"، سید ناصر هاشم زاده پژوهشگر سینما و روح الله رجبی دبیر جایزه گفتمان انقلاب اسلامی با اجرای محمدرضا شهیدی فر برگزار شد.
در ابتدای مراسم سید ناصر هاشم زاده منتقد و پژوهشگر سینما اشاراتی به سینمای قبل از انقلاب اسلامی داشت و عنوان کرد: سینمای قبل از انقلاب اسلامی سینمایی مبتذل با تولید فیلم های مبتذل بود که به جا مانده از آن دوران بود و قدرتی و حرفی برای گفتن نداشت اما با تحولی چون انقلاب اسلامی سینما هم توانست رشد و پرورش پیدا کند.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی همه به دنبال پرورش مذهبی سینما بودند در حالی که همچنان وسوسه های شیطانی مانع از پیشرفت و رشد سینما در ایران می شود.
هاشم زاده تصریح کرد: امروز با شروع برخی امور اندیشه های دینی را وارد سینما کردیم و شکی نیست که اندیشه های دینی موجب پیشرفت و پرورش سینما خواهد شد.
وی اظهار داشت: قرار است سینما مفاهیم  انقلاب را برای مردم بیان کند اما چرا امروز راه دیگری را پیش گرفته است نمی دانیم اگر سینما با همین قواعد پیش برود چه اتفاقی برایش خواهد افتاد.
هاشم زاده به سینمای کاملا دینی اشاره کرد و گفت: همواره سوالی مبنی بر اینکه آیا سینما می‌تواند فقط دینی باشد پرسیده می شود و آنقدر این سوال پرسیده شد که برخی ها آن را به مسخره گرفتند در صورتی که دیانت و دین از قداست بسیاری برخوردار است و دین همیشه باعث رشد همه هنرها بوده است.
وی بیان کرد: جهان به ویژه کشورهای اسلامی با یک تحولی بزرگ روبروست که باید به آن توجه کرد و همین موضوع موجب شکل گیری بیداری اسلامی شده است و سینماگران باید مسئله انقلاب کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار دهد.
هاشم زاده خاطرنشان کرد: ما باید جوانان کشورمان را در عرصه هنر کمک کنیم تا بتوانیم پیشرفت و رشد داشته باشیم امیدوارم دین در همه هنرها به ویژه هنر سینما متولد شود تا سینمای دینی در کشور شکل بگیرد.
بعد از تمام سخنرانی هاشم زاده پژوهشگر و منتقد سینما یادمانی برای مرحوم رسول ملاقلی پور کارگردان با حضور فرزندش علی ملاقلی پور برگزار شد و از علی ملاقلی پور تقدیر شد و جایزه خود را از دستان سید سعید سید زاده دریافت کرد.
علی ملاقلی پور بعد از دریافت جایزه صحبت هایی کوتاه در خصوص جشنواره امسال فیلم فجر کرد و گفت: من به عنوان یک بچه مسلمان همانند امام خمینی مخالف کمونیسم و ظالمی چون آمریکا هستم.
بعد از تقدیر از علی ملاقلی پور فرزند رسول ملاقلی پور روح الله رجبی دبیر جایزه گفتمان انقلاب اسلامی شروع به سخنرانی کرد و در خصوص سی امین جشنواره فیلم فجر امسال گفت: خوشبختانه امسال فیلم های برگزیده شده در جشنواره با چارچوب های فکری و اندیشه های انقلاب اسلامی نزدیک بود همچنین نظم بسیار خوبی هم در جشنواره امسال حاکم شده بود.
وی به ایجاد فضاهای محفلی میان اندیشمندان و هنرمندان اشاره کرد و بیان نمود: یکی از اهداف برگزاری مراسم هایی چون جایزه گفتمان و انقلاب اسلامی ایجاد پاتوقی و محفلی میان اندیشمندان و هنرمندان است که بتوانند اندیشه های فکری خود را به تعامل بگذارند.
رجبی به دومین هدف از برگزاری این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما ساماندهی فضای بعد از تولید یک اثر سینمایی ما اندیشه های انقلابی است و در پی برقراری ارتباط مخاطبان با  این گونه آثار است.
وی درخصوص آخرین هدف از برگزاری جایزه گفتمان انقلاب اسلامی گفت: جایزه گفتمان انقلاب اسلامی دنبال ایجاد فضاهای برای نخبگان و جامعه اندیشمندان است تا بتوانند فعالیت و نقش مهمی را ایفا کنند.
بعد از پایان سخنرانی دبیر جشنواره ققنوس از فرج الله سلحشور کارگردان تجلیل و تقدیر به عمل آمد و جایزه با دستان نادر طالب زاده مستند ساز به او داده شد.
فرج الله سلحشور بعد از دریافت جایزه صحبت کوتاهی کرد و در خصوص مبانی و قواعد سینمای امروز گفت: مبانی و اصول اولیه و قواعد سینمای ایران صهیونیستی است و تا زمانی که این قواعد تغییر نکند ما همچنان مسیر نادرست و صهیونیستی را طی میکنیم.
وی ادامه داد: ما باید سینمایی مقاومت از سینمای جهان امروز داشته باشیم و اصول و مبانی سینما باید اسلامی و دینی شود و اگر این مبانی تعریف نشود و اصول آن تغییر نکند مسیر صهیونیستی را طی خواهیم کرد.
بعد از تقدیر از فرج الله سلحشور از نادر طالب زاده مستند ساز تجلیل و تقدیر شد همچنین در این مراسم از محمدرضا عباسیان دبیر  سی امین جشناوره فیلم فجر تقدیر شد.
در پایان مراسم از 9 فیلم سینمایی و بلند و مستند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
از هفت فیلم تقدیر و تجلیل صورت گرفت و به دو فیلم سینمایی جایزه ویژه جشنواره ققنوس تعلق گرفت.
گفتنی است از فیلم "رسوایی" به کارگردانی مسعود ده نمکی، "دهلیز" بهروز شعیبی، "زیباتر از زندگی" انسیه شاه حسینی و "ترنج" مجتبی راعی، "9:20 دقیقه در بوشهر" تقدیر و تجلیل شد و فیلم "سر به مهر" هادی مقدم دوست و "تنهای تنهای تنها" احسان عبدی پور جایزه ویژه ای جشنواره ققنوس را دریافت کرد./ي2
برچسب ها: سلحشور ، سینما ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار