فيلم‌هاي فاخر امثال "فرزند صبح" و "صنوبر" در حوزه اكران با پشت خط ماندن قرباني نگاه‌هاي سرمايه‌داري شده‌اند.

فرج‌الله سلحشور كارگردان سينما و تلويزيون به خبرنگار حوزه سينما گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران گفت: پشت خط ماندن فيلم‌هاي فاخر در حوزه اكران به مسائل مختلف برمي‌گردد و يكي از مهمترين آنها اين است كه اجازه اكران فيلم‌ها هم اكنون به دست سرمايه‌داران و صاحبان سينما سپرده شده است.
وي افزود: فيلم‌هايي از قبيل "فرزند صبح"و "صنوبر" توليداتي كه راوي زندگي رهبر كبير انقلاب اسلامي هستند و با برخورداري از ساختاري ارزشي، فرصت نمايش و عرضه به مخاطب را بدست نياورده‌اند.
اين كارگردان سينما و تلويزيون تصريح كرد: چنين فيلم‌هايي در سينما قرباني نگاه‌هاي سرمايه‌داري شده‌اند، زيرا سينما داران و دست‌اندركاران اكران دنبال فيلم‌هايي براي نمايش در پرده‌هاي سينما‌هاي كشور هستند، كه به اصلاح بازار دارند و مي‌توانند اقتصاد آن ها را تامين كنند.
سلحشور اضافه كرد: هجوم به سمت اكران فيلم هايي خاص از منظر نگاه سينما‌داران و سرمايه‌داران با هدف بسترسازي جهت جذب مخاطب و استقبال آنها از تماشاي فيلم‌هاي اكراني انجام مي‌شود.
اين كارگردان سينما و تلويزيون ادامه داد: متاسفانه فيلم‌هاي ارشي كه در سينما اكران خود را آغاز مي‌كنند در اواسط راه از پرده سينما برداشته مي‌شوند و جاي خود را به توليدات سينمايي ديگر مي‌دهند.
سلحشور اظهار داشت: سرمايه و بازگشت آن در سينماي ايران اصل است و جنبه‌‌هاي ديگر سينما به فراموشي سپرده شده اند و مسير حركت آنها با ساختار سرمايه‌داري طراحي شده است./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار