پرداختن سينماگران جنگ به مزاح و شوخي هاي رايج ميان رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبايد با نگاه تمسخرآمير آنها به آثار دفاع مقدس همراه شود.

فرج الله سلحشور كارگردان تلويزيون در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

گفت: بسياري از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس همانند اقشار ديگر جامعه با يك زندگي معمولي اهل شوخي و مزاح بودند و طنزها و كمدي كه در جبهه هاي حق عليه باطل ميان رزمندگان اسلام رواج داشت همگي از جنس جبهه بود.

اين كارگردان تلويزيون تصريح كرد: رزمندگان ما در يك مسير الهي قرار داشتند و كشته شدن در راه دفاع از ميهن براي آن ها به منزله نابودي نبود.

سلحشور اضافه كرد: ساختار شوخي ها و طنزهاي رايج ميان رزمندگان در دوران جنگ با لودگي آميخته نبود و متفاوت با اين موضوع صورت مي گرفت.

وي ادامه داد: پرداختن برخي سينماگران دفاع مقدس به شوخي و مزاح ميان رزمندگان در شب هاي عمليات در قالب فيلم اقدامي خوب تلقي مي شود اما نبايد به نگاه تمسخرآميز آن ها به دوران دفاع مقدس ختم شود.

اين كارگردان تلويزيون با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در مورد سينماي دفاع مقدس گفت: با توجه به توصيه مقام معظم رهبري مبني بر اينكه سينماگران نبايد سينماي جنگ را به سمت لودگي هدايت كنند فيلمسازان ما در عرصه ساخت اينگونه آثار بايد نگاه دقيق و عميقي داشته باشند.

سلحشور تاكيد كرد: سينماي ما با هويت و فرهنگ بومي و ملي ايران فاصله دارد و سينماگران نيز براي ترميم كمبودهاي سينما به دنبال فيلم هاي بي محتوا هستند.

اين كارگردان تلويزيون با بيان اينكه سينماگران ما با لودگي به دنبال جذب مخاطب هستند، افزود: عده اي خاص از سينماگران با بهره گيري از فضاي لودگي در ساخت فيلم به دنبال جذب مخاطب هستند و اين مسئله نمي تواند به رونق سينماي ارزشي كمك كند.

سلحشور اضافه كرد: بازيگران اين ژانر نيز به حضور در فيلم هاي اين بخش از سينما نگاه عاشورايي دارند و از سوي ديگر به دنبال ثبت ارزش هاي دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

اين كارگردان خاطرنشان كرد: سينماگران دفاع مقدس بايد در عرصه فيلمسازي حقايق جنگ را به تصوير بكشند و آثاري متفاوت نسبت به گذشته خلق كنند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار