تنها فیلم سازهای مستند باتوجه به دروغ گويي در سينما دنيا قادر به فيلم سازي اسلامي هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشست بررسي سينماي داستان واقعي با حضور وحيد جليلي و فرج الله سلحشور كارگردان شب گذشته در سينما فلسطين برگزار شد.
در ابتداي نشست وحيد جليلي مسئول برگزاري جشنواره عمار، در خصوص هدف از برگزاري جشنواره عمار گفت: در عمار از يك جهت نسل جديدي از فيلم سازان انقلاب اسلامي را براي كمك به ارتقاي با نمايش دادن آثارشان معرفي مي كنيم و از جهت ديگر برخي از گسل هاي جبهه انقلاب فرهنگي از جمله توليدات و معرفت را رفع رجوع مي كنيم.
وي ادامه داد: كساني كه نگاه هنري  نداشتند از ما فاصله گرفتند و تنها اهل هنر مكتب اول انقلاب در اين حوزه مستقر شدند كه اين اتفاق به دليل وجود اين گسل ها است.
جليل عنوان كرد: جشنواره عمار با برگزاري جلسات متعدد و حضور كساني چون رحيم ازغدي و فرج الله سلحشور با نظريه پردازي انقلاب فرهنگي مباحث را اين زمينه مطرح كنند.
در ادامه فرج الله سلحشور ،كارگردان، ضمن اشاره به واقعي بودن مستندات، گفت: مستندات مورد نظر بر خواسته از معنويت و اعتقادات فيلم سازان است و به اعتقاد من همه فيلم سازي يعني به فيلم سازي اسلامي اطلاق شود.
وي ادامه داد: چرا بايد بيش از سي سال فيلم سازاني را كه ضعف هاي اخلاقي و ناهنجاري ها ناديده مي گيرند و با بودجه هاي دولت هدف جذب مخاطب دارند، تحمل كنيم؟ يكي از دلايل وقوع اين اتفاق خط گيري از كس ديگري است.   
سلحشور عنوان كرد: از هر 100 نيرويي كه وارد عرصه هنر مشود 97 درصد آنها به فيلم هاي اسلامي اعتقاد ندارند و چنين ارزش هاي اسلامي در محيط ناسالم  و در حاكميت ضد ارزشي ها، سركوب مي شود.
وي ضمن اشاره به آلوده بودن فيلم و سريال سازي، افزود: دروغ، انسان محوري، مادي گرايي، درام و قصه ي زيبا مبناي فيلم سازي در دنيا است كه قصه هايي زيبا را به صورت دروغ و براساس نظريات شخصي وارد فيلم سازي كنند تا به هدف خود كه گيشه است دست پيدا كنند.
سلحشور با اشاره به مباني فيلم سازي اسلامي تاكيد كرد: زماني كه از طريق واقعيت و براساس خدا محوري معنويت و عبرت آموزي را در آثارمان بگنجانيم  به طور قطع قادر به رعايت مباني فيلم سازي اسلامي هستيم.
وي ادامه داد: حتي با استفاده از تخيل هم مي توان داستان هايي در فرهنگ اسلامي ساخت همچون داستان هاي مولانا كه به حقيقت متصل مي شود آيت الله حائلي شيرازي و قرائتي جزء بهترين هايي هستند كه قادر به تمثيل گويي اند.
سلحشور ابراز داشت: اگر فيلمي از جامعه بد نشان مي دهيم  طوري باشد كه كنار بيان معضل راه حل هم ارائه دهد و به اعتقادات جامعه توهين نكند.
وي ضمن اشاره به پسرفت سينما اظهار داشت: در دهه 70 تنها 3 درصد آثار قابل پخش بود به طوري كه در دهه 60 از ميان 100 فيلم 15 تا آنها را مي توانستيم نمايش دهيم.
سلحشور در ادامه افزود: داستان ها را مي توان در 3 زمينه يعني واقعيت روز دفاع مقدس  و گذشته به فيلم تبديل كرد و سازندگي و مفيد بودن يكي از ملاك هاي مهم فيلم سازي است.   
سلحشور تاكيد كرد: مستند سازان غير داستاني بهترين كساني هستند كه دنبال دروغ و حقه هاي سينمايي نيستند و به خوبي نيز ميتوانند بهترين داستان هاي واقعي را نيز بسازند.
وي متذكر شد: فيلم سازي حكم نماز را بايد داشته باشد و فيلم سازاسلامي بايد اهل نماز شب، گريه كردن و عبادت باشد و با ترويج معنويت درد ها و دغدغه هاي جامعه را به تصوير بكشد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، عمار ، سینما ، سلحشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار