جشنواره عمار با مطالعه از زندگي دكتر حسابي الگو درستي را براي فعاليت انتخاب كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مراسم اختتاميه سومين دوره جشنواره فيلم مردمي عمار با حضور حجت الاسلام و المسلمين پناهيان، نادر طالب زاده دبير جشنواره، وحيد جليلي مسئول برگزاري، رحيم مخدومي نويسنده، بهزاد بهزادپور كارگردان سينما و جمعي از خانواده شهدا شب گذشته در سينما فلسطين برگزار شد.
در ابتداي مراسم نادر طالب زاده دبير جشنواره ضمن خير مقدم به داوران جشنواره و برندگان سال گذشته جشنواره گفت: امسال خوشبختانه جشنواره حزب الهي عمار تفاوت چشمگيري با سالهاي گذشته خواهد داشت و فرصت خوبي براي تمركز بيشتر بر آثار انقلابي فراهم خواهد شد.
وي ادامه داد: نيروهاي حزب اللهي چقدر به ساخت فيلم داستاني فكر كردند در طول اين چند سال ويترين سريال ها روحيه انقلاب اسلامي نداشته است.
طالب زاده عنوان كرد: هنرمند از طريق كنكور و دانشگاه ها، كشف نمي شود و با خروجي صد نفر از دانشگاه ها ما شاهد تصويرسازي درستي از انقلاب اسلامي نبوديم.
وي تاكيد كرد: حوزه روايت فتح با گردآوري و تقويت نيروي گروهي توانست عقبه خوبي به جا بگذارد و الگويي براي همه گروهها و نيروهاي حزب الله باشد.
طالب زاده ضمن محوريت دانستن ايران افزود: با توجه به بين المللي بودن انقلاب اسلامي و هجمه نابودي در مقابل كشورهاي خارجي داشتن جشنواره اي به نام عمار و با بين المللي بودن آن نياز مبرم است.
وي خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره عمار ميوه آخر زماني است و هنرمند با تعهد اسلامي در پي درخشش باشد.
طالب زاده در پايان گفت: با برنامه ريزي و استعداديابي نيروهاي جوان مي توان انقلاب اسلامي در حد قابل قبولي را داشته باشيم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين پناهيان با اشاره به نكاتي از سيره امام خميني (ره) گفت: در صورت خواهان به انقلاب اسلامي بايد از سيره امام پيروي كنيم و با مردمي كردن انقلاب را به صورت عمومي اداره كنيم.
وي ادامه  داد: امام  خميني (ره) براي روشن گري معنوي ميان مردم در انتظار حوزه علميه نبود به طوري كه برخي جريا هاي انقلاب مكتبي و روحانيون نيز در همياري با امام جا ماندند.
پناهيان عنوان كرد:  در زمان وقوع جنگ تحميلي نيز امام خميني (ره) دفاع مقدس را مردمي كرد تا هيچ صنفي انقلاب ايران را محدود به خود نكند.
وي تاكيد كرد: افتخار جشنواره عمار مردمي بودن ان است كه در كنار جريانهاي عادي سينما و رساله جريان انقلابي شكل پيدا كرد.
پناهيان افزود: در صورتي كه جشنواره عمار هم نباشد جريان هاي خردشان ديگري همچون مقداد،‌سلمان هستند كه چشمه هاي جديدي از انقلاب را ايجاد كنند.
وي ابراز داشت: براي رسيدن به جريان انقلابي بايد تعجيل كرد و نبايد براي متقاعد كردن برخي از افراد زمان بگذاريم بلكه بدون آنها نيز مي توان اين راه را ادامه داد.
پناهيان ضمن شريف دانستن سينماگران بيان كرد: سينماگران با توجه به اينكه از جشنواره عمار جا نمانده اند افراد شرافت مندانه اي هستند و بايد دانست هر جايي خود را برتر از انقلاب بداند به طور قطع به فراموشي خواهد رسيد.
وي در خصوص تفاوت جشنواره عمار با ساير جشنواره ها عنوان كرد: شايد در برخي از جشنواره ها افراد شركت كننده به دنبال كسب افتخارات اجتماعي و هنري باشد اما در جشنواره عمار كسي به دنبال اين افتخارات نيست بلكه دنبال افتخارات انقلاب اسلامي است.
پناهيان اظهار داشت: عماريون بايد الگوي زندگي دكتر حسابي را داشته باشند به دليل اينكه انقلاب ما از جنس روحيه دكتر حسابي است.
وي ضمن اشاره به سخني از كلام حضرت اميرالمومنين (ع) تاكيد كرد: همه افراد با كلام و انديشه ايمان نمي آورند بلكه هستند كساني كه به صورت بصري ايمان مي آورند.
پناهيان در پايان خاطرنشان كرد: تنها دلخوشي جشنواره عمار مورد تقدير قرار گرفتن از سوي مقام معظم رهبري است و در صورت حركت به سمت سيره آويني و اخلاق به طور حتم اين اتفاق خواهد افتاد.
در ادامه مراسم از شهر ايذه به عنوان بهترين نماينده اكران كننده در سال گذشته تقدير شد.
همچنين از بهزاد بهزادپور كارگردان سينما و رحيم مخدومي نويسنده به عنوان فعالان جبهه انقلاب فرهنگي از سوي نادر طالب زاده، محمد گلريز و خانواده شهيد كرم و بابايي تقدير به عمل آمد.
و در ادامه بهزاد بهزاد پور كارگردان سينما در خصوص اين تقدير گفت: با توجه به اينكه هنوز خدمت و كاري براي اين ملت را انجام نداده ام شايسته اين تقدير نيستم.
وي ادامه داد: يكي از دلايل دوري من از بازيگري رسيدن به يك خلوتگاه بوده است و برايم حضور در چنين جلسه اي دشوار است.
بهزاد پور عنوان كرد: اميدوارم امثال ما با شهادت از دنيا بروند چون سخته پايان عمر ما با بيماري به اتمام برسد.
در ادامه رحيم مخدومي، نويسنده بعد از تقدير از سوي خانواده شهيد بابايي، ابراهيم فياض و خانواده شهيد رجب بيگي عنوان كرد: حضور من براي تقدير شدن تنها به دليل تاييد كردن جشنواره عمار است و به سهم خودم اين حركت ارزشمند را تاييد كنم.
وي اظهار داشت: داستان نويسان ما در مقابل رزمندگان اسلام احساس حقارت مي كنند و بايد به خاطر كم توجهي به اين موضوعات حسرت خورد.
در پايان مراسم انيميشني از نبرد خليج فارس در سينما فلسطين به عنوان بخش پاياني به نمايش گذاشته شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار