فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر از اجرای 11 هزار و 886 پروژه محرومیت زدایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

سردار سید ضیاء الدین حزنی در جلسه بررسی موانع محرومیت زدایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرار گاه سازندگی کوثر فعالیت خود را از سال 87 آغاز کرده است، اظهارداشت: تا کنون 11 هزار و 886 طرح محرومیت زدایی از سوی این قرار گاه اجرا شده که سه هزار طرح آن به اتمام رسیده است.

وی احداث مجموعه های ورزشی، خانه های بهداشت ، مسجد و طرح های اشتغالزا را از جمله پروژهای اجرایی عنوان کرد و افزود: بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی، فعالیت‌های‌ گسترده‌ای‌ در عرصه‌ های‌ مختلف‌ در روستاها و مناطق‌ محروم‌ انجام‌ شده‌ اما محرومیت‌ همچنان‌ باقی‌ است‌ و ضرورت‌ دارد فعالیت‌ها و برنامه‌ ها با سرعت‌ بیشتری‌ ادامه‌ یابد.

وی با بیان اینکه در بحث ساخت و توسعه مساجد دچار یک عقب ماندگی در کشورهستیم، ادامه داد: هم اکنون 60 هزار مسجد در کشور وجود دارد که از این تعداد 60 هزار متعلق به شیعیان و 10 هزار به اهل سنت اختصاص دارد.

سردار حزنی با بیان اینکه تا کنون دو هزار و 749 مسجد توسط این قرارگاه احداث شده است، بیان کرد: همچنین این قرارگاه تاکنون به سه هزار و 100مسجد در سراسر کشور از 100 تا 600 میلیون ریال کمک کرده است.

وی انجام فعالیت های محرومیت زدایی ، مردم دوستی و مردمداری را از راهبردهای اصلی سپاه دانست و افزود: با انجام‌ فعالیت‌های‌ متنوع‌ در عرصه‌ سازندگی‌ ضمن‌ ایجاد تحرک‌ و نشاط‌ در مسئولین‌ مناطق، عمران‌ و آبادانی‌ را سرعت‌ می بخشیم و در تمام‌ زمینه‌ها با مسئولین‌ مربوط‌ نسبت‌ به‌ راه‌اندازی‌ و فعال‌ کردن مکان‌ احداثی‌ توافق‌ به‌ عمل‌ می ‌آید.

وی بیان داشت: با توجه‌ به‌ حجم‌ بالای‌ محرومیت‌، خصوصاً‌ در مناطق‌ مرزی‌ و در راستای‌ ایجاد امنیت‌ پایدار ضرورت‌ دارد هماهنگی‌ و تلاش‌ مضاعف‌ بین‌ دستگاه‌ها و مراکز افزایش‌ یابد و در کمترین‌ زمان‌ ممکن‌ ماموریت‌ها را به‌ اتمام‌ برسانیم.

وی بیان کرد: احداث 962 خانه عالم، برقرسانی به روستاها، پل، کتابخانه ، گلزار شهدا ، مجتمع فرهنگی و آزمایشگاه معلولین از جمله پروژهایی است که از محل سود اجرای پروژه های خارج از کشور توسط این قرارگاه در داخل در حال اجرا است.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر گفت: این‌ پروژه‌ها اگر چه ‌ بسیار محدود و در سطح‌ روستایی‌ است‌ اما نیاز مردم‌ را رفع‌ می ‌کند و برای‌ آنان‌ جنبه حیاتی‌ دارد و خشنودی‌ مردم‌ را فراهم‌ می ‌کند.

سردار حزنی تسطیح 33 هزار هکتار از اراضی در استان سیستان و بلوچستان، احداث دو هزار کیلومتر جاده روستایی و 300 موج شکن در استانهای مختلف را از دیگر فعالیت های این قرارگاه برشمرد./س

برچسب ها: اجرا ، طرح ، محرومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.