مديرعامل راه آهن با اشاره به اهميت تعامل بخش خصوصي و دولت در صنعت حمل و نقل ريلي، خواستار مشارکت حداکثري بخش خصوصي در حوزه ريلي شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جمهوري اسلامي ايران، عبدالعلي صاحب محمدي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل راه آهن در جمع مديران عامل و نمايندگان شرکت هاي خصوصي بار و مسافر حوزه ريلي با تاکيد بر اين موضوع و با اشاره به اينکه راه آهن هيچگاه به دنبال فروش بليت نيست گفت: سامانه جديد فروش بليت قطار با هدف مديريت و نظارت بر نحوه فروش بليت راه اندازي شده و اين فرصتي است مناسب براي افزايش همکاري شرکت هاي خصوصي در اين حوزه.

صاحب محمدي افزود: بخش مسافري در حوزه ريلي هيچگاه مدعي دلسوزتر از راه آهن نداشته است و به رغم اينکه توجه به بخش مسافري در بسياري موارد موجب کاهش درآمدهاي حوزه ريلي در بخش جابجايي بار خواهد شد اما همواره دولت توجه ويژه اي به حوزه مسافري داشته است چرا که بخش مسافري ويترين راه آهن است.

وي خواستار ارتقاي بازاريابي در حوزه بازرگاني راه آهن شد و گفت: بزرگترين عاملي که موجب مطلوبيت جابجايي بار در بخش ريلي مي شود تقويت تعامل بين راه آهن و بخش خصوصي است و در اين ميان شفافيت در امور اجرايي و مالي کمک شاياني به اين مهم خواهد کرد.

مديرعامل راه آهن در پاسخ به برخي مباحث مطروحه از سوي نمايندگان بخش خصوصي در جلسه مذکور در خصوص بحث دپوهاي تعميراتي گفت: هيچ محدوديتي در اينکه شرکت هاي خصوصي تعميرگاه هاي مجزا داشته باشند وجود ندارد و راه آهن آمادگي راه اندازي قطار کامل را نيز دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تا کيد بر اينکه هيچ دستورالعمل و آيين نامه اي نبايد بدون تعامل با بخش خصوصي تهيه شود، گفت: کليه دستورالعمل ها در راه آهن بايد با مشارکت و نظرخواهي از نمايندگان بخش خصوصي تدوين شود.

وي همچنين بر ضرورت تشکيل نظام رتبه بندي شرکت هاي خصوصي حوزه ريلي تاکيد کرد و گفت: با تحقق اين امر قيمت ارائه خدمات از اين پس برمبناي رتبه شرکت ها تعيين خواهد شد.

صاحب محمدي در ادامه سخنان خود در جمع فعالان بخش خصوصي صنعت حمل و نقل ريلي از ارائه تخفيفات لازم در حوزه جابه جايي بار خبر داد و گفت: اين تخفيفات براي فعالان حوزه حمل و نقل ترکيبي و شرکت هايي که بار بيشتري را جذب نمايند و مطالبات خود را نقدي دريافت نمايند، اعمال خواهد شد.

گفتني است؛ ارتقاي مزيت هاي رقابتي راه آهن نسبت به جاده، ايجاد کميته هاي تخصصي در راستاي توسعه زير ساخت هاي ريلي و افزايش ظرفيت ناوگان، بازنگري در قوانين موجود در حوزه فعاليت بخش خصوصي، بهره برداري حداکثري از شرايط موجود باهدف انتفاع راه آهن، بخش خصوصي و صاحبان صنعت ومعادن، بهره مندي از نظرات سرمايه گذاران بخش خصوصي براي تدوين آيين نامه ها، انعطاف پذيرشدن نرخ حمل با توجه به مسير، نوع بار و مشتري و افزايش تعاملات بدنه راه آهن با بخش خصوصي از جمله اهم مواردي بود که از سوي مديران عامل و نمايندگان شرکت هاي خصوصي حمل و نقل ريلي مطرح شد.

 

برچسب ها: راه آهن ، خصوصی ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار