فرماندار شهرکرد گفت: 1150 نفر از سالمندان شهرستان توسط سازمان بهزیستی خدمات‌رسانی می‌شوند.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مراد کاظمی در شورای ساماندهی سالمندان شهرستان شهرکرد افزود: منظور از ساماندهی، بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن ایجاد رضایت از زندگی در سالمندی از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی است و هدف از تشکیل این شورا، ارائه خدمات مورد نیاز سالمندان و بهره‌گیری از تجربیات کاری و تخصصی آنهاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ضروریست از هم اکنون با ایجاد مراکز خدماتی و توانبخشی مناسب در اندیشه حمایت از افراد سالمند باشیم.

کاظمی با تأکید بر لزوم حفظ کرامت و منزلت سالمندان، رسیدگی به وضعیت تغذیه، آموزش مهارت‌های حرکتی و زندگی آنها را از برنامه‌های در دست اجرای اعلام و تصریح کرد: با همکاری کارشناسان، طرح‌های توانمندسازی سالمندان در شهرستان به اجرا درآمده است.

رییس سازمان بهزیستی شهرستان شهرکرد نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 1150 نفر از سالمندان شهرستان توسط سازمان بهزیستی خدمات‌رسانی می‌شوند، افزود: منظور از سالمند در این شورا افراد بالای 60 سال است و سالمندان از نظر سنی به سه گروه سالمند جوان(بین 60 تا 70سال)، سالمند میانسال(بین 71 تا 80 سال) و سالمند پیر (81 سال به بالا)تقسیم می‌شوند.

غلامرضا روحی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی برای سالمندان افزود: در این کلاس‌ها که با استقبال سالمندان و بازنشستگان روبرو شده، مباحث پزشکی، فرهنگی، سلامت، ورزش و بهداشت روانی و پیشگیری از بیماریهای سالمندی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت مرکز خدمت‌رسانی به سالمندان در شهرستان شهرکرد در حال فعالیت مستمر و مداوم است که شامل دو مرکز شبانه‌روزی، دو مرکز روزانه و چهار مرکز جامع توانبخشی است.

روحی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، تعدادی از سالمندان که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شدند را ترخیص کرده تا توسط خانواده در منزل نگهداری شوند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.