عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از اعضای کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن و مسئولین دولتی برای بررسی نحوه قیمت‌گذاری خودرو خبر داد.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  در تشریح جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن گفت: در این نشست که با حضور مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی برگزار شد، موضوع قیمت‌گذاری خودرو، نحوه مدیریت بازار خودرو و راه‌های جلوگیری از واسطه‌گری در بازار و همچنین دلایل افزایش قیمت خودرو به خصوص در حوزه افزایش قیمت مواد اولیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود:  نظر خودروسازان بر آن است که حداقل قیمت خودرو براساس ارز مبادله‌ای و حداکثر آن براساس قیمت کف بازار باشد که در این میان برخی از خودروها در كارخانه و بازار مصرف حداقل 10 میلیون تومان تفاوت قیمت خواهند داشت.

نعمتی با بیان اینکه مجلس مخالف چنین موضوعی است، گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر قرار است قیمت خودرو براساس ارز مبادله‌ای تعيين شود این موضوع باید به صورتی باشد که براساس میزانی که از ارز در تهیه قطعات و مواد اوليه آن استفاده شده قیمت‌گذاری انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه خودروسازان اعلام کردند که در 6 ماه اخیر با كاهش محسوس فوش محصولاتشان روبرو بوده‌اند، گفت: اين دليل موجهي نيست و خودروسازان نباید سود كاهش فروش محصولاتشان در این چند ماهه را از جیب مردم جبران كنند.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در این جلسه نهایتا مقرر شد کارگروه ویژه‌ای متشکل از کمیته صنعت و کمیسیون صنایع و تعداد دیگری از اعضای این کمیسیون با مسئولین دولتی نحوه قیمت‌گذاری خودرو و مشکلات این حوزه را بررسی کنند.

نعمتی در خاتمه تاکید کرد:‌ مجلس به دنبال تعدیل قیمت خودرو در كشور است و به هیچ عنوان نحوه قیمت‌گذاری خودروسازان را قبول ندارد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار