نایب رئیس مجلس شورای اسلامي گفت:ملت ایران با بصیرت و مقاومت و وجود رهبر فرزانه‌ انقلاب مي تواند این مقطع و پیچ تاریخی را پیموده و به بهترین شکل ممکن به مسیر نهایی خود برسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد" در اجلاس سراسری مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور پر شکوه ملت ايران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور مردم را می‌توان به عنوان یک استثنا و تجربه جدید در تاریخ سیاسی معاصر عنوان کرد.

وی افزود: در کشورهای غربی اوج حضور مردم در کنار صندوق‌های رای تعریف می‌شود که در نهایت از حدود 30 درصد هم تجاوز نمی‌کند، اما در جمهوری اسلامی ایران، حضور و مشارکت 60 درصدی مردم عالی‌ترین سطح از مشارکت در شکل‌گیری نهادهای مختلف سیاسی کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور مردم همراه با اندیشه و تفکر در کنار آرمان‌ها و اخلاق انقلاب و پیوند ناگسستنی‌شان با نظام و رهبری است.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به عوامل زمینه‌ساز در حضور توده‌ای مردم و پیوند ناگسستنی آنها با نظام سیاسی‌شان افزود: سطح بالای بینش و تفکر سیاسی ملت ایران، الهام گرفتن از مبانی سیاسی اسلام و بهره‌گیری از خصایص رهبری و در نهایت، مواضع قاطع نظام در رویارویی با استکبار که یک موضع عزت‌بخش و اقتدارآمیز است، از عوامل قابل ذکر بود.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن کاملا رنگ سیاسی داشت و مبتنی بر یک باور و اندیشه سیاسی بود و این نشان‌دهنده بالاترین سطح تفکر سیاسی ملت ایران نسبت به سایر دیگر ملت‌ها بود.

نایب رئیس اول مجلس گفت: بینش سیاسی مردم برآمده از مکتب عاشورا و آموزه‌های دین اسلام است، به همین خاطر سیاست و دین در این عصر با هم گره خورده‌اند و تلاش دیگران برای به انزوا کشاندن دین و زندانی کردن آن در زندگی فردی است که این امر بی‌اثر مانده است، چرا که دین، بیشتر در عرصه اجتماعی افراد مانده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به تاثیرگذاری ویژگی‌های مقام معظم رهبری در میان مردم گفت: مدیریت، عدالت، تقوا، فقاهت و شجاعت به عنوان رمز پیروزی این ملت و مشارکت سیاسی در عرصه‌های مختلف است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در هر عرصه‌ای که مقابل آمریکا در طول این 34 سال ایستاده‌ایم پیروز شده‌ایم و هیچ موردی را نمی‌بینم که آمريکا بر ما پیروز شده باشد.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌های خطیری را بر عهده دارد و در برخی از حوزه‌ها در زمان‌های مختلف با چالش‌هایی روبرو بوده که با اتکا به خداوند و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته توانسته‌ایم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی در عالی‌ترین سطح ممکن در کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد:‌ اگر اختلافی میان مسئولان در کشورهای به اصطلاح دموکراتیک رخ دهد آن‌را نشانه آزادی و اصل تفکیک قوا می‌دانند و در نظام‌های سیاسی که مبتنی بر تفکیک قوا است شاهد اختلاف نظر و مباحثه میان افراد و مسئولان سیاسی در جامعه خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: در جامعه اسلامی با وجود رهبر فرزانه انقلاب، انتظار از نظام جمهوری اسلامی این است که این‌گونه اختلافات در چارچوب اخلاق و قانون مشاهده شود که متاسفانه گاهی از این حدود فراتر می‌رود و به هیچ وجه این عملکرد قابل توجیه و دفاع نیست، چرا که با افزایش تعامل و همکاری میان مسئولان، کارایی نظام در عرصه‌های مختلف بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران، امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با آمریکا و متحدانش قرار دارد، تصریح کرد: بعد از اتمام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کشورمان با آثار آن جنگ روبرو شد و آن‌را به عنوان مهم‌ترین چالش در طول این 34 سال انقلاب می‌بیند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: با وجود چالش‌های اقتصادی در کشور باید گفت: کشور در حوزه اقتدار و امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اگر چنان‌چه مرتبه‌ای از ناامنی در کشور وجود داشت دشمن به هیچ وجه مسائل اقتصادی در کشور را مورد هدف قرار نمی‌داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، ریشه‌های مختلفی همچون سیاسی و اقتصادی دارد، گفت: بحران اقتصادی کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای توسعه‌یافته، ریشه سیاسی ندارد و فائق آمدن بر این مشکلات با اتحاد و همکاری کشورهای پیشرفته با یکدیگر راحت می‌شود؛ این در حالی است که ریشه‌های بحران اقتصادی در ایران نشات گرفته از مسائل سیاسی است.

وی افزود: درآمد ارزی کشور که از فروش نفت حاصل شده، نسبت به سال گذشته کمتر شده و درآمد حاصل از صادرات غیرنفتی افزایش یافته است و مسئله‌ای که حائز اهمیت است ذخیره درآمدهای ارزی جمهوری اسلامی ایران در بانک‌های خارج از کشور است و این دلیلي بر اقتدار قدرت ارزی کشور است.

ابوترابی‌فرد در ادامه افزود: اگر امروز تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی برداشته شود، ناگهان با سقوط ارز مواجه می‌شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه اقتصادی صورت گرفته در کشور، در زمينه صادرات خاطرنشان کرد: امروز با وجود تحریم‌ها راه برای صادرات کالاهای تولیدی هموار شده و باید اذعان داشت چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم می‌تواند به عنوان بستری برای توطئه اقتصادی کشور قرار گیرد.

وی به انتقاد از مدیریت صحیح در امر اقتصاد در کشور پرداخت و گفت: ما باید قبل از اينکه تحریم‌ها اعمال شود، افزایش قیمت ارز را مدیریت کرده و هزینه‌های ارزی را کاهش می‌دادیم تا ذخایر بیشتری را بدست آوردیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مشکلات پیش روی اقتصادی، آینده شیرینی برای کشور به همراه دارد، تصریح کرد:‌ وجود ذخایر و معادن عظیم در کشور،‌ موقعیت جغرافیایی، وجود دولت سیاسی مستقل، پیشرفت علمی و نظام سیاسی مشروع در کشور از جمله عواملی است که آینده جمهوری اسلامی ایران را تضمین و کشور را در شرایط بهتری قرار خواهد داد.

وی در پایان بیان داشت:‌ تحریم‌های بین‌المللی اگر در هر کشور دیگری اعمال می‌شد قطعا اقتصاد آن کشورها را با چالش جدی روبرو می‌ساخت، ملت ایران با بصیرت و مقاومت و وجود رهبر فرزانه‌ انقلاب و مدیریت صحیح مي توانند این مقطع و پیچ تاریخی را پیموده و به بهترین شکل ممکن به مسیر نهایی خود برسد تا به یک قدرت ممتاز در جهان تبدیل شویم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: حسن ، ابوترابی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار