يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: مذاکرات آتی ایران و 1+5 مي‌تواند زمينه‌ساز گفتگوهاي سازنده و مبتنی بر یک ساختار مشخص باشد.

"سيدجلال‌ فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، دور جديد تحريم‌هاي غرب عليه ايران را نشانه عدم صداقت آنها در مذاکرات آتی دانست و اظهار داشت: تشديد تحريم‌ها از سوي آمريکا و غرب به معناي عدم صداقت طرف غربی است که با استفاده از روش‌هاي بی‌پاسخی همچون چوب و چماق در تلاش برای پیشبرد اهداف شومشان هستند.

وي با اشاره به دور پیشین مذاکرات ايران و آژانس، تصريح کرد: اين احتمال وجود دارد که پيش از برگزاري مذاکرات ايران و 1+5، دور سوم مذاکرات ايران و آژانس آغاز شده و براساس آن يک مداليته مشخص در راستاي همکاري‌هاي این دو تدوین شود، که اين خود يک امر مثبت براي کشورمان محسوب می‌شود.

فیاضی تصریح کرد: وقفه طولاني مدت مذاکرات ايران و 1+5، موجب شده تا ابعاد گسترده اين مذاکرات نامشخص و نتيجه آن غيرقابل پيش‌بيني باشد.

وي با اشاره به طرح ارائه شده از سوی شورای سیاست خارجی آمریکا درباره مسئله هسته‌ای کشورمان، ادامه داد: در این طرح، غرب غني سازي 3.5 درصدي ايران را با تعیین پیش شرط‌هایی برای به رسمت شناختن حق هسته‌ای کشورمان پذیرفته است.

فياضي افزود: در حالی می‌توان نسبت به مذاکرات آتی خوش‌بین بود که آمريکایی‌ها صداقت ادعاهای خود را در مذاکره با ایران اثبات کنند، که البته این امر قابل بررسی است.

اين کارشناس مسائل بين‌الملل با تاکيد بر نامشخص بودن مذاکرات ايران و 1+5 در قزاقستان خاطر نشان کرد: اين مذاکرات مي‌تواند زمينه‌ساز گفتگوهاي سازنده و مبتنی بر یک ساختار مشخص باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیاضی ، ایران ، فعالیت ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار