مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور با بیان اینکه 110 نوع سنگ در ایران بیش از هزار تنوع رنگی دارند گفت: تربیت نیروی متخصص در حوزه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور می تواند نیاز ما را برای ارسال سنگ ها و برگشت آن پس از طی کردن مراحل تراش از بین ببرد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،ویدا توحدی گفت: با توجه به اینکه ذخایر نفتی ما متاسفانه روزی تمام می شود می توان کانیها و سنگهای قیمتی و معدنی را جایگزین آن کنیم چون در کشور بیش از 110 سنک و کانی داریم که بیشتر از هزار نوع رنگ دارند و تا 100 سال آینده نیز قابل استخراج هستند و می توانند ارز آور باشند. در حالی که ما بخش عمده ای از کانی ها را استخراج می کنیم و از کشور خارج کرده آن را پردازش و به ایران برمی گردانیم آنها همین سنگ ها را به صورت گرمی به خودمان می فروشند درحالی که می توانیم با تربیت نیروی متخصص در کشورمان این نیاز را برطرف کرده و همین سنگها را در داخل کشور پردازش کنیم.

وی بیان داشت: درصورتی که جوانان علاقمند به یادگیری سنگهای قیمت و نیمه قیمتی باشند می توانیم از این پتانسیل به وجود آمده استفاده کنیم و فضاهایی که دستگاههای دولتی دراختیار ما قرار می دهند را برای آموزش و توسعه تراش سنگ اختصاص دهیم.

وی گفت: تراش سنگهای قیمتی می تواند در فضاهای کوچک خانگی به منبع درآمدزا و ارزآور با ارزش افزوده زیاد تبدیل شده و موجب درآمد خانواده ها شود.


برچسب ها: سنگ ، قیمتی ، رنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.