آرسنیک و سرب موجود در آلاینده‌های شهرهای صنعتی عامل افزایش ریسک سرطان‌های پوست است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک؛ آلاینده‌ها با بستن منافذ پوست موجب خشکی، ایجاد چین و چروک، پیری زودرس و آکنه می‌شود.

آلاینده‌ها موجب کاهش قطر لایه ازن می‌شود و این امر سبب شده تا هر سال اشعه ماورای بنفش بیشتری به زمین برسد و ریسک سرطان پوست افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

آرسنیک و سرب موجود در آلاینده‌های شهرهای صنعتی عامل افزایش ریسک سرطان‌های پوست است و متاسفانه نمی‌توان هیچ بازده زمانی برای ایجاد سرطان پوست در نظر گرفت.

آلودگی هوا در تمام فصول در شهرهای صنعتی و بزرگ وجود دارد و ساکنان این شهرها 2 تا 5 برابر شهروندان شهرهای پاک در معرض سرطان پوست هستند.

آلاینده‌های هوا پروسه پیری را سریعتر می‌کند و علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر پوست موجب باعث کدر شدن موها می‌شود.

اگر رطوبت همراه با مواد آلاینده باشد بیشتر جذب پوست شده و اثرات مخرب آن ‌را چندین برابر افزایش می دهد.

پوست بیشترین حجم تماس با آلاینده‌ها را دارد و حتی در برخی مواقع جذب پوستی آلاینده‌ها با جذب ریوی این مواد برابر است پس هنگام آلودگی‌ هوا باید از پوست نیز مراقبت شود.

مراجعات به دلیل افزایش خشکی‌های سرشتی اطفال نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر آلودگی هوا در اصفهان به شدت افزایش یافته است و به والدینی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند توصیه می‌شود که در شرایط حساس آلودگی هوا از اطفال خود محافظت کنند.

پدران و مادران حتما باید عادت کنند که به بچه‌های بالای شش ماه خود کرم ضد آفتاب بزنند و آن‌ها را در شرایط آلوده خارج از خانه نبرند.

کرم‌های مرطوب کننده ساده نیز می‌تواند پوست را در برابر آلاینده‌ها محافظت کند و افزایش مصرف مایعات به خصوص در زمان‌ اوج آلایندگی، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به صورت مداوم و تجدید آن‌ها هر دو تا سه ساعت، استفاده از لایه بردارها و هم‌چنین شستن دست‌ و صورت پس از بازگشت به خانه در شهرهای بزرگ و صنعتی مواردی است که برای کاهش اثرات آلودگی بر پوست نباید فراموش شود./ب

برچسب ها: آلودگی هوا ، سرطان ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.