مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از راه‌اندازی 80 جایگاه جدید سوخت خبر داد و گفت: با راه اندازی و تکمیل به موقع این جایگاه‌ها ظرفیت سوخت رسانی به مردم در مسیرهای پرتردد و رفت و آمد افزایش می یابد.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برنامه‌های تامین و توزیع بنزین مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال و ایام نوروز از ورود 80 جایگاه جدید بنزین و CNG تا پیش از فرا رسیدن ایام نوروز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه باید به منظور تامین بنزین و گازوئیل مورد نیاز جایگاه‌های پرتردد و محوری در تمامی استان‌های کشور برنامه ریزی شود، تصریح کرد: همزمان با برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی، توزیع و عرضه بنزین نوروزی، باید تمامی جایگاه‌های CNG با پیشرفت اجرایی بیش از 90 درصد تا پیش از نوروز امسال در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

کشکولی با بیان اینکه با حمایت وزارت نفت منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی 80 جایگاه جدید سوخت تا پیش از ایام نوروز تامین شده است، اظهار داشت: بر این اساس با راه اندازی و تکمیل به موقع این جایگاه‌ها باید ظرفیت سوخت رسانی به مردم به ویژه در مسیرهای پرتردد و رفت و آمد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان نفتکش‌های جاده پیما برای توزیع و انتقال سراسری فرآورده‌های مختلف نفتی برای روزهای پایانی اسفند ماه و ایام نوروزی شد و افزود: به منظور تسریع در سوخت رسانی نوروزی باید هماهنگی‌های لازم بین انبارهای نفت و ناوگان نفتکش‌های جاده پیما انجام شود.

××××× کاهش انتشار گوگرد در کلانشهرها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح جزئیات توزیع و عرضه گازوئیل کم گوگرد در تهران، اعلام کرد: تا چند روز آینده عرضه گازوئیل با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا در کل کلانشهرهای کشور 2 برابر می‌شود.

وی با تاکید براینکه از اواسط دی ماه سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه بین 2.3 تا 2.5 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 در تهران توزیع  شده است: با بهره‌برداری از طرح توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند پالایشگاه نفت تهران و شازند شاهد کاهش انتشار گوگرد در کلانشهرها خواهیم بود بطوری که این فرآورده نفتی کم گوگرد پس از ذخیره سازی و بارگیری جداگانه در انبارهای نفت در جایگاه های استان تهران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 48 جایگاه در سطح تهران و حومه جایگاه کم گوگرد برای تامین سوخت ناوگان اتوبوسرانی و خودروهای سنگین عرضه می کنند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود به زودی توزیع روزانه گازوئیل با استاندارد یورو 4 در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور به پنج میلیون لیتر در روز افزایش یابد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار