شهردار منطقه 7 تبریز با بیان اینکه تملک باغ لاله و باغ لواسان توسط شهرداری منطقه 7 جزء فضای سبز لحاظ نشده است گفت: سرانه فضای سبز در سال 84 در منطقه 7 تبریز، نزدیک به 5 متر بود که امسال به 8.54 رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، شهردار منطقه 7 تبریز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود کارخانه های صنعتی در این منطقه گفت: وجود بادهای مخالف و ریزگردهای هوایی در این منطقه از شهر بیش از سایر مناطق است و شهرداری صرفا حفظ و نگهداری باغ های تملک شده را عهده دار شده است.

امیر حق نیا یادآور شد: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته مقرر شده است که تا سال 92 سرانه فضای سبز در منطقه 7 شهرداری تبریز، به 9.5 متر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال 92، بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه 7 تبریز 36 میلیارد تومان است گفت: در صورت تصویب شاهد رشد 33 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی بودجه ی اختصاص یافته برای شهرداری منطقه 7 در سال 84 را چهار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اختصاص 27 میلیارد تومان بودجه در سال 91، شاهد افزایش 575 درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 84 در مجموع برای اجرای کارهای عمرانی در منطقه 7 شهر تبریز، 174 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته بود گفت: در سال 91 در مجموع برای اجرای کارهای عمرانی 8 میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده است.

حق نیا اجرای پارک پردیس، و تاسیس جایگاه سوخت دو منظوره گاز و بنزین را از جمله طرح های مشارکتی شهرداری منطقه 7 تبریز خواند و گفت: این طرح ها در مرحله ی عقد قرار داد است و به زودی کلنگ زنی خواهند شد.

مسیرگشایی از فلکه ی چمران تا اخمقیه، احداث سالنها و میادین ورزشی، پل های عابر پیاده، ایجاد کتابخانه ها و فرهنگسرا، ایجاد فضای سبز در منطقه، احداث اولین موزه قرانی شمالغرب کشور با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از مهمترین طرح های عمرانی شهرداری در این منطقه از شهر تبریز بود.

شهردار منطقه 7 تبریز با انتقاد از فرهنگ مصرف در کلان شهر تبریز گفت: نظافت یک میلیون متر مربع، 15 تن لایروبی، 10 تن نخاله برداری و جمع آوری روزانه 105 تن زباله از منطقه 7 تبریز آمار تکان دهنده ای است که باید برای کاهش آن، مردم با فرهنگ تولید زباله آشنا شوند. /ع

برچسب ها: شهرداری ، منطقه ، نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لطیفه پناه لو مدیر دبیرستان شیرین باغمعروف
۱۲:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
با سلام و عرض ادب ، احتراما" به استحضار می رساند که دبیرستان خیر ساز دخترانه شیرین با حیاط بزرگ و با بیش از پانصد نفر دانش آموز فاقد فضای سبز و تجهیزات صندلی و انواع دستگاه های ورزشی حهت استفاده دانش آموزان از بابت تخلیه انرژی و با نشاط کردن روحی و روانی و جسمانی آنان می باشد طفلی دانش آموزان و اولیا حسرت به دل مانده اند که در محیط آموزشی و پرورشی از امکانات ورزشی نیز برخوردار باشند. در ورودی باغمعروف انواع دستگاه های ورزشی بدون استفاده مونده هیچ کس استفاده نمی کند ای کاش همچون وسایلی در مدارس جهت استفاده مفید وجود داشته باشد بنده امیدوارم با دستان پر مهر مسئولین محترم شهرداری آرزوی دیرینه دانش آموزان و اولیای آنان فراهم گردد با تشکر پناه لو
Iran (Islamic Republic of)
فریبا شهرتی اصل
۲۱:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام لطفا برای کتابخانه در شهر اندیشه فکری بکنید برای ایجاد کانون فرهنگی مخصوص کودکان