آیین تجلیل از 150 دانش آموز نخبه کاشان صاحب رتبه های کمتر از هزار آزمون سراسری مراکز آموزش عالی، المپیادهای علمی، مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر آموزش و پرورش کاشان در آیین جشن ستارگان کاشان در کانون الزهرا گفت: دانش آموزان باید تلاش کنند که برای جامعه و کشور مفید باشند که موفقیت های شخصی را نیز به دنبال دارد.

"حسین حنطه ای" تصریح کرد: راه رهایی از وابستگی و تحریم دشمنان، توسعه علم و دانش است و ایران اسلامی به برکت تلاش دانش آموزان و دانشگاهیان در افق 1404 به جایگاه قدرت برتر جهان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: علاوه بر رتبه های برتر آزمون سراسری، 70 نفر از دانش آموزان کاشانی، رتبه های برتر مسابقات فرهنگی، علمی، هنری و قرآنی کشوری را کسب کردند که از جمله آنها رتبه اول مسابقه نهج البلاغه و رتبه دوم قرآن بود.

همچنین در آیین جشن ستارگان کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: 60 درصد از دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی این شهرستان در آزمون سراسری سال 91، موفق به ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور شدند.

"حمیدرضا کوچکی راوندی" افزود: از مجموع دو هزار و 38 دانش آموز کاشانی شرکت کننده در آزمون سراسری، یک هزار و 223 نفر به دانشگاه و مراکز آموزش عالی راه پیدا کردند.

به گفته وی، از این تعداد ، 887 نفر را دانش آموزان پسر و یک هزار و 151 نفر را داوطلبان دختر شامل شدند که 83 نفر از آنها رتبه کمتر از هزار و 11 نفر نیز رتبه های دو رقمی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: همه دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی دبیرستانهای دخترانه "سهراب سپهری" مشهد اردهال در فاصله 50 کیلومتری و "حضرت مریم" جوشقان قالی که در فاصله 100 کیلومتری مرکز شهرستان کاشان قرار دارد، به دانشگاه راه یافتند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، دوره متوسطه شهرستان کاشان نسبت به سال قبل یک و56 صدم درصد رشد علمی داشته است که از منظر تحلیل های آماری، جهش بالایی است. /ع

برچسب ها: تجلیل ، از دانش ، آموزان ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.