همزمان با تشدید نگرانی های بین المللی درباره آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی، این کشور یک مسابقه آشپزی برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  خبرگزاری رویترز اعلام کرد همزمان با تشدید تنش ها و نگرانی های بین المللی درباره آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی، رسانه های خبری در این کشور منزوی اعلام کردند این کشور مسابقه ملی آشپزی برگزار کرده است.

کیم یونگ ایل رئیس انجمن آشپزهای کره ای گفت این مسابقه آشپزی روز سه شنبه هفتم فوریه در یکی از رستوران های پیونگ یانگ برگزار شده است. این مسابقه به مناسبت روز ستاره درخشان و با هدف بهبود تکنیک های آشپزی در این کشور و بهبود عادات غذایی مردم آن برگزار شد. روز ستاره درخشان روز تولد کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی است. مردم کره شمالی روز شانزدهم فوریه هفتاد و یکمین سالگرد تولد وی را جشن می گیرند.

خبرگزاری رویترز افزود اکنون نگرانی ها درباره آزمایش هسته ای احتمالی کره شمالی بشدت افزایش یافته است. کره شمالی بعنوان کشوری منزوی در سطح جهان همه گفتگوها برای پایان دادن به برنامه هسته ای خود را بایکوت کرده و قول داده است آزمایش های موشکی و هسته ای جدیدی انجام دهد.

براساس این گزارش، آزمایش موشکی کره شمالی در دسامبر سال دو هزار و دوازده نشان داد که موشک های این کشور می توانند اهدافی را در فاصله ده هزار کیلومتری هدف قرار دهند.

 مقامات امنیتی کره شمالی هم در ارزیابی توانایی موشکی کره شمالی مدعی شدند پیونگ یانگ با موشک های خود می تواند سانفرانسیسکو را در آمریکا هدف قرار دهد.
برچسب ها: مسابقه ، کره شمالی ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار