ماه قمر زمین که در مداری مشخص به دور سیاره ما در حال چرخش است تا ساعاتی دیگر به نزدیکترین فاصله خود به زمین می رسد.

سارا توده زارع کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: قمر سنگی ماه دارای قطری حدود 3 هزار و 476 کیلومتر که معادل یک چهارم قطر زمین است می باشد و پنجمین قمر بزرگ منظومه شمسی در میان 173 قمر موجود در این منظومه محسوب می شودو پر جرم ترین و نزدیکترین جرم به کره ما است.

وی افزود: این قمر که 5/4 میلیارد سال پیش همزمان با زمين شکل گرفته در اطراف خود دارای جوی بسیار ناچیز می باشد که نبود جوی ضخیم موجب شده تا شهاب سنگ ها با سطح آن برخورد و گودال هایی بر روی آن ایجاد کنند و همچنین این جو نا چیز موجب ناپایداری دمای سطح این سیاره شده به طوری که دمای آن در روز 117+ و در شب 173- می باشد.

توده زارع تاکید کرد : این قمر مانند همه اجرام منظومه شمسی در مداری مشخص و بیضوی شکل به دور سیاره زمین می چرخد که در این چرخش گاهی در دور ترین نقطه از زمین و گاهی در نزدیکترین فاصله به زمین قرار می گیرد که به آن ها به ترتیب اوج و حضیض می گویند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ظهر امروز ساعت 15:44 ماه درفاصله 365 هزار و 318 کیلومتری از زمین یعنی در نزدیکترین فاصله با زمین و حضیض قرار می گیرد اما به دلیلی روشنایی آسمان در ایران قابل رویت نیست./ع2

برچسب ها: ماه ، منظومه ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار