معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش صادرات محصولات به خارج از کشور در گرو توسعه زیرساخت‌های آن است، یعنی اگر زیرساخت‌ها توسعه یابد صادرات نیز روان‌تر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، یونس حسین‌نژادیان گفت: در حال حاضر تعدد صدور بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادراتی برای صادرکنندگان مشکل ایجاد می‌کند و اگر این دستورالعمل‌ها ثبات بیشتری داشته باشد و برای مدت طولانی به اجرا درآیند، دیگر اختلالی درصادرات ایجاد نخواهد شد

وی افزود: باتوجه به تغییراتی که اخیرا در سیستم صادرات ایجاد شده امیدواریم صادرات روال عادی و طبیعی خود را ادامه دهد و ثابت بیشتری را در آینده شاهد باشيم.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان‌کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ماه جاری صدور کارت هوشمند مرزنشینان برای شهرستان‌های مرزی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و ادارات صنعت، معدن و تجارت این شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ از مرزنشینان انتظار داریم که هرچه سریع‌تر جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

حسین‌نژادیان اظهارکرد: در حال حاضر صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان، موزاییک و آجر بیشترین میزان صادرات است و عمدتا به کشورهای عراق، امارات، هند، چین و کره صادر می‌شوند.


برچسب ها: افزایش ، صادرات ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.