با تقویت شبکه خون رسانی در کشور و فراهم شدن امکان استفاده بهینه از خون های مازاد استان های کم مصرف وضعیت ذخایر خونی کشور در حال حاضر مناسب است.

سید مرتضی طباطبایی مدیر دفتر برنامه ریزی و جذب اهدا کنندگان سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:شبکه خون رسانی چند سالی است که در کشور راه اندازی شده این شبکه علاوه بر این که استاندارد های لازم را در مورد این که چه نوع مرکز انتقال خونی در نقاط مختلف کشور باید تاسیس شود بر نحوه توزیغ خون و فرآورده های خونی نیز نظارت دارد.

وی افزود: این شبکه موظف است خونی را که جمع آوری شده به طور منظم در سراسر کشور توزیع کند و از هدر رفتن مازاد خون در برخی مراکز اهدای خون جلوگیری کند.

طباطبایی با اشاره به این که در حال حاضر ذخایر خونی کشور امیدوار کننده است تصریح کرد: در برخی استان ها مثل سمنان یا قزوین که با آمار بالای مازاد خون اهدایی مواجه هستیم با برنامه ای که شبکه خون رسانی تبیین می کند می توان به صورت منظم این خون ها را به مناطقی از کشور مثل استان تهران که نیاز بیشتری به خون است فرستاد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و جذب سازمان انتقال خون ایران همچنین گفت: در سال های گذشته یکی از مشکلات ما اهدای خون های جایگزین بوده که در حال حاضر این مشکل رفع شده و ما به هدف 100 درصد خون اهدایی دست پیدا کرده ایم و یکی از دلایل آن تقویت شبکه خون رسانی در نقاطی از کشور بود که مازاد خون بالایي داشتند و عمده اهداف ما در آینده مبنی بر این است که با افزایش مراکز درمانی و نیاز به خون با توجه به حادثه خیز بودن کشور تدابیر لازم و مناسبی برای نگه داشتن ذخایر خونی در وضعیت مناسب بیاندیشیم./ع2
برچسب ها: خون ، ذخایر ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار