سالمندان از مکمل های مولتی ویتامین غافل نشوند

متخصصان توصیه می کنند که سالمندان در کنار داشتن رژیم غذایی پرکالری مصرف مولتی ویتامین ها را هم فراموش نکنند.

امیررضا علوی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با افزایش سن مقدار توده ی چربی بدن سالمندان افزایش می یابد و در نتیجه احتمال چاقی و خطر ابتلاء به بیماری هایی نظیر فشار خون بالا و دیابت و بیماری های قلبی- عروقی افزایش می یابد.

وی افزود: میزان نیاز به انرژی برای هر سالمند متفاوت است، بنابراین باید توجه داشت مصرف کافی مایعات در این دوره اهمیت ویژه ای دارد زیرا بعضی از سالمندان از داروهای ادرارآور استفاده می کنند و بدن آنها نیاز به مایعات بیشتر دارد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف 5 تا 6 لیوان آب در روز، استفاده از نان ها، مصرف کامل لبنیات از هر نوع مصرف پروتئین و بعضی خوراکی های دیگر که برای سلامتی سالمندان مفید است الزامی می باشد.

وی اذعان داشت: اختلالات و بیماری های دستگاه گوارشی در ناحیه معده از مشکلات شایعی است که سالمندان با آنها روبرو هستند.

وی توصیه کرد:‌ انواع حبوبات برای معده و روده سالمندان مضر است پس برای اینکه آنها را از این بیماری نجات دهیم قبل از خوردن حبوبات شب قبل از آن حبوبات را خیس کرده سپس از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در غذای سالمندان باید از پروتئین و کربوهیدرات بسیاری استفاده شود.

وی با بیان اینکه مکمل مولتی ویتامین برای سالمندان مفید است گفت: تمام افراد سالمند زیرنظر پزشک در کنار داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع به صورت روزانه از مکمل مولتی ویتامین هم باید استفاده کنند.

وی در پایان گفت: سالمندان آزمایش های لازم را به موقع انجام دهند تا در صورتی که مشکلی وجود دارد به موقع برطرف شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار