معاون وزير راه و شهرسازي گفت: براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم در کشور 27 درصد است که ميزان افزايش قيمت مسکن کمتر از اين نرخ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ابوالفضل صومعلو در جمع خبرنگاران با بيان اينکه قيمت مسکن در مقايسه با قيمت خودرو بسيار کمتر افزايش يافته است گفت: قيمت مسکن در حال حاضر زير نرخ تورم قرار دارد.

وي در ادامه تصريح کرد: براساس اعلام مرکز امار نرخ تورم 27 درصد است در حالي که ميزان نرخ افزايش قيمت مسکن بسيار کمتر از نرخ تورم است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه وظيفه دولت ساماندهي و خانه دار کرده اقشار کم درآمد است گفت: ساماندهي اين اقشار از سوي دولت زمينه را براي افزايش نيافتن قيمت مسکن فراهم کرد.

وي در ادامه اظهار داشت: بررسي ماهانه و هفتگي سامانه املاک و مستغلات حاکي از آن است که ميزان معاملات صورت گرفته دي ماه که نزديک به 20 هزار واحد بوده کمتر از نرخ تورم بانک مرکزي است.

صومعلو با بيان اينکه در زمان انتظار تورمي احتمال افزايش قيمت مسکن وجود دارد، افزود: نگراني مسئولان تنها از ورود بازيگران غيرحرفه اي به اين بازار است.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: ورود بازيگران غيرحرفه اي که خواهان حفظ سرمايه خود از طريق مسکن هستند موجب افزايش واحدهاي مسکوني نيمه تمام مي شود.

صومعلو با اشاره به اينکه ورود بازيگران غيرحرفه اي موجب کاهش بازيگران حرفه اي به بازار مسکن مي شود گفت: دولت بايد با ايجاد تدابيري زمينه خروج بازيگران غيرحرفه اي را فراهم کند./عب

برچسب ها: نرخ ، افزایش ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار