ائتلاف مخالفان سوریه قصد افتتاح دفاتری در واشنگتن و نیویورک را دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، نماینده ای از سازمان ملل و یک منبع از مخالفان سوری گفته اند که ائتلاف مخالفان سوریه در حالی که از امادگی خود برای برگزاری نشستهایی با مسوولان امریکا خبر داده اند، دفاتر خود را در نيويورک و واشنگتن افتتاح خواهند نمود.

این منبع مخالفان سوری افزوده است: یکی از ماموریت های دفتر واشنگتن فراهم کردن دیدار احتمالی معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوریه از امریکا می باشد که در پایان فوريه صورت خواهد گرفت. در این دیدار، معاذ الخطیب نشستی نیز با باراک اوباما رئییس جمهور امریکا برگزار خواهد کرد.

ازسوی دیگر یک دیپلمات غربی در این باره گفت: جیب الغضبان استاد دانشگاه امریکا، که سوری الاصل می باشد ریاست دفتر نیویورک رابرعهده خواهد گرفت، یک منبع از مخالفان سوری این مطلب را تایید کرده است.

این در حالی است که شکاف بین مخالفان سوری بعد ازانکه شورای به اصطلاح ملی سوریه به شدت علیه معاذ الخطیب رئییس ائتلاف مخالفان سوریه موضع گرفتند و هرگونه مذاکره با دولت بشاراسد رئییس جمهوری سوریه را رد کردند،درصحنه سیاسی اشکارگردیده است.

شورای به اصطلاح ملی سوریه گفته است گفتگو با نظام سوریه یک تصمیم فردی است که در موسسه های ائتلاف ملی اتخاذ نشده و درباره اش مشورتی صورت نگرفته است و بیانگر مواضع و تعهدات نیروهای ائتلاف نمی باشد.

در این بیانیه آمده است: مذاکره با نظام سوریه با اساسنامه تاسیس ائتلاف که به براندازی نظام کنونی و در هرگونه مذاکره با حکومت بشار اسد تصریح می‌کند، تناقض دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار