مديرکل دفتر امور ترويج تجارت سازمان توسعه تجارت ايران گفت: محصولات ايران در بخش صنايع غذايي و کشاورزي موفق به کسب جايگاه مناسب در بازار کشورهاي صنعتي بزرگ دنيا شده که اين امر نشان دهنده ي کيفيت بالاي محصولات توليد شده در ايران است.

مهرداد جلالي پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: سبد واردات کشورهاي صنعتي که بزرگترين توليد کننده در جهان هستند براساس 3 عامل، تنوع، رعايت حقوق مصرف کننده و کيفيت تنظيم مي شود که فراهم شدن امکان صادرات به اين کشورها نشان دهنده ي توليد محصولات با اين شاخصه ها در کشورمان ايران است.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون قادر به صادرات محصولات ايراني در زمينه ي محصولات غذايي و کشاورزي به 5 قاره جهان هستيم تصريح کرد: با وجود اينکه پيش از انقلاب اسلامي کشورمان وارد کننده ي صرف بوده اما امروز ضمن تأمين نيازهاي داخلي پتانسيل هاي خود را به بخش اعظمي از کشورهاي جهان صادر مي کنيم.
مديرکل دفتر امور ترويج تجارت سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اينکه در برخي موارد حجم تقاضا از طرف کشورهاي خارجي نسبت به توان توليد در کشورمان فزوني مي يابد ادامه داد: در حال حاضر ما قادر به تأمين بخشي از محصولات کشاورزي، کمپاين و تجهيزات بخش کشاورزي مورد نياز کشورهاي آفريقايي، منطقه و امريکاي لاتين تأمين مي کنيم.
مهرداد جلالي پور جايگاه خدمات فني و مهندسي بخش کشاورزي را در برخي از کشورهاي جهان بسيار قابل توجه دانست و گفت: صادرات دانش فني خدمات فني و مهندسي در بخش صنايع غذايي، صنايع تبديلي و تکميلي، ماشين آلات، و خطوط توليد نيز از جمله پيشرفت هاي بسيار مهم کشورهاي در چند سال اخير بوده است./س

برچسب ها: بازار ، کشورهای ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار