از ابتدای امسال تاکنون 14هزار و 800 تن روی در شرکت ذوب واحیای روی قشم تولید شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس کارخانه ذوب و احیای روی قشم با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن دومین کارخانه روی کشور است .
مدیر عامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت : در این مدت 14 هزار و 625 تن شمش روی به ارزش 27 میلیون دلار به کشورهای ایتالیا ، هند ، پاکستان و امارات عربی متحده صادر شد .
کلاته یکی از مشکلات شرکت ذوب و احیای روی قشم را ناکافی بودن سهمیه خاک کنسانتره برای تولید روی دانست و افزود : امسال 14 و 4 دهم درصد روی کشور در این شرکت تولید شده اما سهیمه خاک کنسانتره این شرکت از معدن انگوران زنجان فقط 4 درصد تولید این معدن است .
به تازگی ظرفیت تولید شرکت ذوب و احیای روی قشم از 20 هزار تن در سال به 30 هزارتن افزایش یافت کلاته گفت : براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران تولید خاک کنسانتره تولیدی معدن انگوران پارسال 700 هزار تن بود که 42 درصد آن به گروه توسعه معادن ایران که شرکت ذوب و روی قشم نیز عضو آن است اختصاص یافته و این گروه توانسته است 76 درصد تولید شمش روی کشور را محقق کند .
بر اساس همین اعلام پارسال 6 هزار تن خاک کنسانتره به ارزش 25 میلیون دلار بدون فراوری صادر شد که اگر به شرکت ذوب و احیای روی قشم تخصیص می یافت 26 هزار تن شمش روی به ارزش 53 میلیون دلار در این شرکت تولید می شد.
مدیر عامل شرکت ذوب و احیای روی قشم نبود منابع بانکی برای تامین سرمایه در گردش این شرکت را یکی دیگر از مشکلات پیش روی این واحد صنعتی اعلام کرد و گفت : برای خنثی کردن آثار نوسانات نرخ ارز در بازار و حمایت از کار و سرمایه تامین همکاری بانکهای عامل ضروری است .
شرکت ذوب و احیای روی قشم برای اجرای طرح افزایش تولید به تازگی 20 میلیارد ریال از منابع داخلی خود هزینه کرد.
شرکت ذوب و احیای روی قشم سال 78 با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال آغاز به کار کرد .
این کارخانه به صورت مستقیم برای 365 نفر و به صورت غیر مستقیم برای هزار و 825 نفر کار ایجاد کرده است ./ع

برچسب ها: صادرات ، روی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.