رييس جمهور گفت: ايران از پيشرفت و ترقي قرقيزستان حمايت ‌كرده و اميدواريم ملت و دولت قرقيزستان با سرعت مسير پيشرفت را طي كرده و موانع را پشت سر بگذارد و مطمئن هستيم كه همين اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوریف محمود احمدي نژاد عصر امروز (دوشنبه) در ديدار "مدت‌هان شريمكول اف " سفير قرقيزستان با اشاره به دوستي عميق دو ملت و دولت ايران و قرقيزستان گفت: دو كشور خاستگاه فرهنگي مشتركي دارند و خيلي طبيعي است كه با هم احساس دوستي و برادري داشته باشند.

رييس جمهور با تاكيد بر لزوم گسترش روابط بين ايران و قرقيزستان افزود: ما پيشرفت و عزت قرقيزستان را متعلق به خود مي‌دانيم و مطمئن هستيم كه دولت و ملت قرقيزستان نسبت به ملت و دولت ايران همين احساس را دارند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: خوشحال هستيم كه امروز قرقيزستان با آرامش مسير پيشرفت را طي مي‌كند و جمهوري اسلامي ايران در اين مسير هميشه در كنار شما خواهد بود.

رييس جمهور با اشاره به سفر اخير محمدرضا رحيمي معاون اول خود به قرقيزستان گفت:‌ اميدوارم همه توافقات صورت گرفته در اين سفر به سرعت عملياتي شود.

مدت‌هان شريمكول اف سفير قرقيزستان نيز در اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از جديت دولت جمهوري اسلامي ايران و بخصوص دكتر احمدي‌نژاد براي گسترش روابط دو جانبه گفت: روابط دو كشور بصورت روزمره در حال گسترش است ولي در عين حال زمينه‌هاي خوبي براي ارتقاي بيش از پيش سطح اين روابط وجود دارد كه اميدوارم در آينده نزديك عملياتي شوند.

سفير قرقيزستان از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از كشورش تشكر و خاطر نشان كرد: سفر آقاي رحيمي به قرقيزستان ثمرات زيادي به همراه داشت كه اميدوارم توافقات انجام شده پيگري و اجرايي شود.
انتهای پیام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار