دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم با اشاره به مبارزات جنبش دانشجويي مسلمان عليه رژيم شاه و گروهک‌هاي منحرف، گفت: قاطبه دانشجويان با خط فکري امام خميني(ره) به صورت مستقل پيش رفتند و اجازه مديريت شاه و احزاب چپ در فضاي دانشگاه را ندادند.

"محمد حسن صادق‌پور" دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جنبش دانشجويي نقش بارزي در به ثمر رسيدن نهال انقلاب داشته که ريشه آن در 16 آذر 32 و استکبار ستيزي است و از نقاط عطف تاريخي کشور بوده که دانشگاه با تمام حيثيت خود مقابل آمريکا ايستاد و سه نفر از بهترين جوان‌هاي خود را تقديم انقلاب کرد تا مردم متوجه شوند که نهضت مشروطه به سمت انحراف کشيده شده است.

وي افزود: از آن به بعد حضور جدي دانشجويان با حضور اساتيدي مانند استاد مطهري، آيت‌الله خامنه‌اي، علي شريعتي و ... در فضاي انقلاب را مي‌بينيم که بسيار تأثير گذار بودند و خط دهي آن‌ها در فضاي دانشگاه که حتي بيشترين مخاطبان اين اساتيد در مجالس شهري نيز دانشجويان بودند، موجب انتقال و توزيع مفاهيم بصيرت‌بخش به خصوص در فضاي دو سه سال مانده به پيروزي انقلاب شد.

صادق‌پور تصريح کرد: جنبش دانشجويي مسلمان در دوران انقلاب نه تنها در جبهه مبارزه با استبداد شاه، بلکه با گروهک‌هايي با بنيان‌هاي فکري متفاوت روبرو بود و در اين ميان احزاب چپ بيداد مي‌کردند، لذا دانشجويان خط امام با پيروي از مکتب فکري بنيانگذار انقلاب اسلامي و بزرگاني مانند مقام معظم رهبري و شهيد مطهري، چشمه زلال معرفت اسلامي را درک کرده و به مقابله با جريانات منحرف پرداختند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم با بيان اينکه دانشجويان و تشکل‌هاي دانشجويي مستقل پس از انقلاب وارد سيستم دولتي نشدند، گفت: دانشجويان، فرياد اصيل خود را حفظ کرده‌اند تا به اين وسيله در سيستم حذف نشوند؛ از سوي ديگر قبل از انقلاب برخي از دانشجويان، اساتيد و رؤساي دانشگاه با احزابي که شاه ساخته بود همراه شده بودند اما قاطبه دانشجويان با خط فکري امام خميني(ره) به صورت مستقل به پيش رفتند تا اجازه ندهند شاه و احزاب چپ، فضاي دانشگاه را مديريت کنند.

وي افزود: متأسفانه پس از انقلاب، فضاي دانشگاه به شدت محافظه کار بود و سيستم‌هاي دولتي در ا ين عرصه چنبره زده و سعي در سوءاستفاده  از فضاي دانشگاه‌ها داشتند، اما دانشجويان اصيل با  نقدهاي راديکال و مباني فکري خود که اصالت آن را از تشيع اثني‌عشري و تفکر انقلابي گرفته بودند محوريت ولايت را برگزيده و از آن پس جنبش دانشجويي، خط مشخصي را ادامه داده و ديگر تشتّت سابق را نمي‌بينيم و ديگر حرفي از جريانات چپ، سوسياليسم افراطي و احزاب خاصي که افرادي مانند مصدّق را به عنوان قيّم خود انتخاب کردند، نيست.

صادق‌پور با اشاره به اينکه فضاي جنبش دانشجويي پس از انقلاب به دو بخش تقسيم مي‌شود، گفت: يک بخش بامحوريت ولايت و رهبري سر و کار دارد و خط فکري خود را از آن مي‌گيرد و جريان ديگري مقابل اين محوريت، درصدد القاي اين قضيه به جامعه بودند که دانشجويان در مقابل ولايت هستند اما حقيقت چيز ديگري را نشان داده است.

وي اظهار داشت: دانشجويان در مقابل فتنه‌هاي دشمن ايستادگي کردند و عمق مبارزه با فتنه توسط افراد بصير دانشگاهي صورت گرفت و در فتنه‌هاي 78 و 88 ديديم که دانشجويان بسيار زودتر از توده ملت به پا خواسته و از شيوع فتنه که به قول مقام معظم رهبري باکتري‌ها و ويروس سياسي و درصدد ايجاد فضاي ياس از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي انقلاب براي مردم بودند، جلوگيري کردند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم تصريح کرد: در فضاي کنوني نيز يکي از مقاطع مهم  براي جنبش دانشجويي، انتخابات رياست جمهوري 92 است تا با محوريت ولايت، پرچم عدالت‌خواهي را به دست گرفته و در مقابل جريانات سياسي که درصدد سواري‌گرفتن از دانشجويان بوده و با اصول و بنيان‌هاي جمهوري اسلامي نيز تضاد دارند، ايستادگي کنند.

وي افزود: جريان ولايت‌محور و دغدغه‌مند که عمده عرصه دانشگاهي را در دست دارد با شخص‌محوري مخالفت بنياديني دارد لذا به حضور در زير بيرق جريانات سياسي اعتقادي نداشته و در انتخابات پيش‌رو نيز قطعاً تشکل‌هاي دانشجويي نشان خواهند داد با افرادي که تبعيت از ولايت داشته و تنها به شعار زباني اکتفا نکنند، همراهي خواهد کرد.

صادق‌پور اظهار داشت: متأسفانه برخي از افراد که خود را به عنوان کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري مطرح کرده‌اند به جاي عمل به منويات رهبري و روشنگري در برابر فتنه، محافظه کاري کرده تا بهره‌کشي سياسي خود را داشته باشند و  اين افراد حتي به مباني انقلاب نيز اعتقاد کاملي نداشته‌اند، لذا به دليل همراهي نکردن جريان حزب اللهي ولايت‌مدار که گفتمان سوم تير را دنبال مي‌کند و نيز به دليل سوءمديريت‌ها و انحرافاتي که به وجود آمده، پشت اين افراد از لحاظ دانشجويي خالي است و جريان ولايت‌مدار در دانشگاه نشان داده که از جريان انحراف تبرّي مي‌جويد.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم، گفت: در فضاي کنوني، وظيفه جنبش دانشجويي اين است که با توجه به فرموده مقام معظم رهبري مبني بر اينکه ورود به فضاي انتخاباتي زودهنگام بوده و هرگونه ايجاد اختلاف و تنش تا روز انتخابات، خيانت به مردم و انقلاب است، اجازه ميتينگ‌هاي سياسي برخي از کانديداها را در دانشگاه ندهد، لذا جنبش دانشجويي بايد سعي خود را در بصيرت‌افزايي به عامه مردم و شناساندن هرچه بيشتر رفتارهاي اين جنبش به‌کار گيرد تا آرامش در کشور حکمفرما شده و ملت بصير ايران نيز با بدنه فعالين جنبش دانشجويي در اين زمينه همراهي کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار